آمریکا و امارات نتایج را دست‌کاری کردند

معترضان به نتایج انتخابات پارلمانی عراق با تظاهرات در برخی از شهر‌های این کشور بار دیگر مخالفت خود با این نتایج را اعلام و بر محاکمه حمله کنندگان به معترضان در تظاهرات هفته گذشته تأکید کردند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 هزاران نفر از معترضان عراقی به نتایج انتخابات عراق بار دیگر در برخی از شهر‌های این کشور دست به تظاهرات زدند.

منابع و رسانه‌های عراقی جمعه شب گزارش دادند که شمار قابل توجهی از این معترضان در شهر البصره (جنوب عراق) و منطقه الخضراء بغداد تجمع کرده و علیه «تقلب» و «دستکاری» در انتخابات پارلمانی اخیر شعار دادند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از شبکه العهد عراق، در شهر بصره، معترضان در برابر دفتر کمیساریای عالی انتخابات تجمع و تحصن کرده و شعار‌هایی علیه آمریکا، امارات و «جنین پلاسخارت»، نماینده ویژه سازمان ملل در امور عراق سرداده و آن‌ها را به دست‌کاری در نتایج انتخابات متهم کردند.

عشایر و خانواده‌های شهدای اخیر نیز در تظاهرات امروز مشارکت داشتند و خواستار محاکمه کسانی شدند که دستور شلیک به سمت معترضان را داده بودند. افراد معترض و تحصن کنندگان همچنین خواستار محاکمه «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق به دلیل «کشتار تظاهرات کنندگان» شدند.

هفته گذشته در حمله نیرو‌های امنیتی به محل تجمع و خیمه‌های معترضان در منطقه الخضراء چهار نفر به شهادت رسیدند و نزدیک به ۲۰۰ نفر زخمی شدند.
دولت عراق به منظور ممانعت از ورود معترضان به منطقه الخضراء که عمده سفارت‌ها و ادارات را در خود جای داده، محدودیت‌هایی را در این محدوده از شهر بغداد ایجاد کرد.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + 1 =