ایران مصصم به گسترش روابط با “آیورا” ست

وزیر امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران به ظرفیت عظیمِ همکاری منطقه‌ای اتحادیه کشور‌های حاشیه اقیانوس هند (آیورا) واقف و مصمم به گسترش روابط خود با این اتحادیه است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

آقای امیرعبداللهیان که بصورت مجازی در بیست و دومین نشست شورای وزیران این اتحادیه سخن می‌گفت ضمن تشکر از دولت جمهوری خلق بنگلادش بخاطر ریاست دوره‌ای بر آیورا افزود: به همان اندازه که اقیانوس هند سرشار از نعمت و موهبت برای کشور‌های ساحلی است، به همان اندازه چشم انداز همکاری‌ها در آیورا روشن و گسترده است.

وی تصریح کرد: جدیدترین تحول، داوطلبی مرکز زنان جمهوری اسلامی ایران برای ایفای نقش به عنوان هماهنگ کننده “برنامه توانمندسازی اقتصادی زنان آیورا” است. همچنین “مرکز منطقه‌ای علوم و انتقال فنآوری آیورا” مستقر در تهران نیز از حمایت قوی دولت جمهوری اسلامی ایران کماکان برخوردار است.

وزیر امور خارجه با اشاره به چالش کووید-۱۹ و پیامد‌های مخرب آن گفت: رفع تحریم‌ها و استیفای حقوق ایران علاوه بر آثار مثبت اقتصادی و انسانی، بی تردید به حضور قویتر و موثرتر جمهوری اسلامی ایران در ترتیبات همکاری منطقه‌ای از جمله آیورا نیز منجر خواهد شد.

آقای امیرعبداللهیان در پایان افزود: لازم می‌دانم انتخاب دبیرکل جدید آیورا را به ایشان تبریک گفته از تلاش‌های کفیل محترم دبیرکل در یک سال گذشته قدردانی نمایم.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + 2 =