قرنطینه هوشمند با واکسیناسیون عمومی

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، از آمادگی برای اجرای طرح قرنطینه هوشمند در تهران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 زالی، با اشاره به اجرای طرح محدودیت‌های هوشمند، گفت: استفاده از ظرفیت قرنطینه هوشمند مبتنی بر برخورداری افراد از واکسیناسیون است به این مفهوم که دریافت خدمات مدنی، اجتماعی، بازرگانی و مراودات درون شهری منوط به انجام واکسیناسیون است و افراد با ارائه کارت واکسن خود می‌توانند از این خدمات بهره متد شوند.

وی با اشاره به اینکه برنامه قرنطینه هوشمند هم اکنون در سه استان کشور به صورت پایلوت و آزمایشی در حال اجرا است، یادآور شد: با توجه به جمعیت مطلوب واکسینه شده در تهران می‌توانیم طرح محدودیت‌های هوشمند را در اسرع وقت و به صورت کامل با توجه به پروتکل‌های اعلامی از سوی ستاد ملی کرونا در تهران نیز اجرایی و نهادینه سازی کنیم.

زالی با اشاره به هماهنگی‌های بین بخشی انجام شده خاطرنشان کرد: مقدمات کار در مجموعه ادارات، آموزش و پرورش و دستگاه‌های مختلف اجرایی استان تهران با همکاری نیرو‌های انتظامی و اصناف در حال انجام است و امیدواریم با تکمیل ظرفیت واکسیناسیون در تهران زمینه اجرای عملیاتی برنامه قرنطینه هوشمند فراهم شود.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران یادآور شد: اجرای طرح قرنطینه هوشمند به این معنا است که بتوانیم محدودیت‌های کرونایی را کاملاً هوشمند و هدفمند طراحی کنیم تا افراد در عین رعایت آن‌ها بتوانند به کار‌های متعارف تجاری، خدماتی و مدنی خود بپردازند.

زالی با اشاره به پوشش بسیار مطلوب واکسیناسیون ضد کرونا در کشور تاکید کرد: شرط کافی برای تحقق برنامه‌های مقابله با کرونا رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

وی با بیان اینکه متأسفانه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور و از جمله استان تهران بین ۴۸.۵ تا ۶۲.۵ درصد است، خاطرنشان کرد: این موضوع می‌تواند وضعیت کنترل بیماری را شکننده و ناپایدار کند.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − ده =