قهرمانی کشتی فرنگی ایران در مسابقات نظامیان جهان

تیم کشتی فرنگی ایران با کسب چهار مدال طلا، ۲ نقره و چهار برنز به عنوان قهرمانی رقابت‌های نظامیان جهان (سیزم) رسید.

 به نقل از فدراسیون کشتی، سی و پنجمین دوره رقابت‌های کشتی فرنگی نظامیان جهان (سیزم) دوم و سوم آذر با حضور ۱۲ تیم در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی تهران برگزار شد و در پایان تیم ایران با کسب چهار مدال طلا، ۲ نقره، چهار برنز و ۲۰۰ امتیاز به عنوان قهرمانی رسید و روسیه با ۱۹۷ امتیاز نایب قهرمان شد.
در پایان این مسابقات علی نوربخش در وزن ۵۵ کیلوگرم، ایمان محمدی در وزن ۶۳ کیلوگرم، حسین اسدی در وزن ۶۷ کیلوگرم و محمدرضا مختاری در وزن ۷۷ کیلوگرم به مدال طلا، جمال اسماعیلی در وزن ۸۲ کیلوگرم و مهدی بالی در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال نقره و پویا ناصرپور در وزن ۶۰ کیلوگرم، اشکان سعادتی فر در وزن ۷۲ کیلوگرم، حسین نوری در وزن ۸۷ کیلوگرم و امیر قاسمی منجزی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند.
نتایج کشتی گیران ایران در مسابقات سیزم:
در وزن ۵۵ کیلوگرم که چهار نفر شرکت کردند که مسابقات به صورت دوره‌ای برگزار شد. علی نوربخش ابتدا با نتیجه سه به سه و با برتری در کسب امتیاز درشت از سد “ویکتور ودرنیکوف” از روسیه گذشت، سپس با نتیجه ۹ بر صفر مقابل “ولازکو لوئیس آلفردو” از کلمبیا پیروز شد و در آخرین کشتی با نتیجه ۱۰ بر یک “رودیک مکرتچیان” از ارمنستان را مغلوب کرد و به مدال طلا گرفت.
پویا ناصرپور در وزن ۶۰ کیلوگرم در دور نخست با نتیجه ۶ بر صفر “نورایر هاخویان” از ارمنستان را مغلوب کرد، در نیمه نهایی با نتیجه ۹ بر صفر مغلوب “سرگئی املین” قهرمان جهان و دارنده مدال برنز المپیک از روسیه شد و در دیدار رده بندی “میشال تراز” از لهستان را با نتیجه ۹ بر صفر مغلوب کرد و به مدال برنز دست یافت.
در وزن ۶۳ کیلوگرم که ۶ نفر حضور داشتند، مسابقات در ۲ گروه سه نفره و به صورت دوره‌ای برگزار شد و ایمان محمدی در گروه A ابتدا با نتیجه سه بر ۲ “استپان ماریانیان” قهرمان جهان از روسیه را از پیش رو برداشت، سپس با نتیجه هشت بر صفر “موراد هاروتیونیان” از ارمنستان را مغلوب کرد و در مرحله نیمه نهایی “لایونی عبدنور” از الجزایر را با نتیجه ۹ بر صفر مغلوب کرد. وی در دیدار فینال بار دیگر با نتیجه سه بر ۲ “استپان ماریانیان” از روسیه را برد و طلا گرفت.
مسابقات وزن ۶۷ کیلوگرم با حضور هفت کشتی گیر و در ۲ گروه چهار و سه نفره به صورت دوره‌ای برگزار شد که حسین اسدی در گروه B ابتدا با نتیجه ۹ بر صفر”احمد النکدالی” از سوریه را مغلوب کرد، سپس مقابل “الکسی کیانکین” کشتی گیر مطرح روسیه با نتیجه هشت بر صفر به برتری رسید و در مرحله نیمه نهایی با همان نتیجه “کالبکورا فریرا” از برزیل را مغلوب کرد تا در فینال مجددا به مصاف “الکسی کیانیکین” برود. او در دیدار نهایی با نتیجه ۱۳ بر ۲ به برتری رسید و به مدال طلا دست یافت.
در وزن ۷۲ کیلوگرم اشکان سعادتی فر پس از استراحت در دور نخست، ابتدا با نتیجه ۹ بر یک “ماتئوس برناتک” از لهستان را مغلوب کرد، سپس در مرحله نیمه نهایی مقابل “کارن اصلانیان” دارنده مدال برنز اروپا از ارمنستان با نتیجه هفت بر یک مغلوب شد و در دیدار رده بندی با نتیجه ۱۱ بر صفر “چریستوس چریستوفوریدیس” از یونان را مغلوب کرد و به مدال برنز رسید.
محمدرضا مختاری در وزن ۷۷ کیلوگرم پس از استراحت در دور با نتیجه هشت بر صفر “واروژان گریگوریان” از ارمنستان را شکست داد، در مرحله نیمه نهایی مقابل “رومن پاچورکوفسکی” از لهستان با نتیجه ۶ بر صفر به برتری دست یافت و در دیدار فینال با نتیجه هشت بر سه “سرگئی استپانوف” دارنده مدال برنز زیر ۲۳ سال جهان از روسیه را از پیش رو برداشت و مدال طلا گرفت.
در وزن ۸۲ کیلوگرم که هفت نفر حضور داشتند، مسابقات در ۲ گروه چهار و سه نفره و به صورت دوره‌ای برگزار شد که جمال اسماعیلی در گروه B در نخستین گام با نتیجه ۹ بر صفر “آرمیناس لیگنوگاریس” از لیتوانی را مغلوب کرد، در ادامه با نتیجه پنج بر صفر “عبدالکریم دوخالی” از الجزایر را شکست داد، در مرحله نیمه نهایی “گئورگیوس پریوولارکیس” از یونان را با نتیجه هفت بر ۲ از پیش رو برداشت و در فینال مقابل “شامیل اوژایف” از روسیه با نتیجه پنج بر چهار مغلوب شد و به مدال نقره رسید.
حسین نوری در وزن ۸۷ کیلوگرم در دور اول با توجه به حاضر نشدن “مهد فدالدین آلاستا” از سوریه پیروز مسابقه اعلام شد، در دور دوم با نتیجه ۹ بر صفر “جولیوس ماتوزویسیوس” از لیتوانی را برد و در نیمه نهایی مقابل “گئورگ تادیووسیان” از ارمنستان با نتیجه هفت بر یک مغلوب شد تا در رده بندی مقابل “روابه فادی” از الجزایر برنده شده و مدال برنز کسب کند.
در وزن ۹۷ کیلوگرم مسابقات با حضور هفت ورزشکار در دو گروه سه و چهار نفره و به صورت دوره‌ای برگزار شد که مهدی بالی در گروه A ابتدا با نتیجه چهار بر یک “تادیوز میچالیک” از لهستان را مغلوب کرد، سپس با نتایج پنج بر صفر و ضربه فنی “آیودا عبداله” از سوریه و پنج بر یک “آدم بودجملین” از الجزایر را از پیش رو برداشت تا در مرحله نیمه نهایی با نتیجه ۹ بر چهار از سد “مارتیناس نمسویسیوس” از لیتوانی بگذرد و به دیدار پایانی برسد. وی در فینال مقابل “السکاندر گولووین” قهرمان زیر ۲۳ ساله‌های جهان و دارنده مدال برنز اروپا از روسیه با نتیجه چهار بر صفر و ضربه فنی شکست خورد و صاحب مدال نقره شد.
مسابقات وزن ۱۳۰ کیلوگرم در شرایط مشابه وزن ۹۷ کیلوگرم برگزار شد و طی آن امیر قاسمی منجزی در گروه B، در کشتی نخست با نتیجه ۶ بر سه مغلوب “ویتالی شور” از روسیه شد، سپس با نتیجه پنج بر صفر و ضربه فنی “روماس فردریکاس” از لیتوانی را مغلوب کرد و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه پنج بر ۲ مغلوب “داویت اواسپیان” از ارمنستان شد و در دیدار رده بندی مجددا مقابل ویتالی شور از روسیه با نتیجه ۶ بر یک پیروز شد و به مدال برنز دست یافت.

رده بندی انفرادی و تیمی:
۵۵ کیلوگرم: ۱-علی نوربخش (ایران)، ۲-رودیک مکرتچیان (ارمنستان) و ۳-ویکتور بودرنیکوف (روسیه)
۶۰ کیلوگرم: ۱-سرگئی املین (روسیه)، ۲- فردی تیگریروسوربانوجان (کلمبیا)، ۳-پویا ناصر پور (ایران) و فرجتات عبدالکریم (الجزایر)
۶۳ کیلوگرم: ۱-ایمان محمدی (ایران)، ۲-استپان ماریانیان (روسیه) و ۳- جوستاس پتراویسیوس (لیتوانی)
۶۷ کیلوگرم: ۱-حسین اسدی (ایران)، ۲-الکسی کیانکین (روسیه) و ۳-ساموئل آقاجانیان (ارمنستان)
۷۲ کیلوگرم: ۱-کارن اصلانیان (ارمنستان)، ۲-استانیسلاو زایتسیف (روسیه)، ۳-اشکان سعادتی فر (ایران) و اسلیوا کریستوپاس (لیتوانی)
۷۷ کیلوگرم: ۱-محمدرضا مختاری (ایران)، ۲-سرگئی استپانوف (روسیه)، ۳-رومان پاچورکوفسکی (لهستان) و دنیس حوروات (اسلواکی)
۸۲ کیلوگرم: ۱-شامیل اوژایف (روسیه)، ۲-جمال اسماعیلی (ایران) و ۳-گئورگیوس پریولاراکیس (یونان)
۸۷ کیلوگرم: ۱-گئورگ تادیووسیان (ارمنستان)، ۲-سیمون سیمونوویچ (لهستان) و ۳- حسین نوری (ایران)
۹۷ کیلوگرم: ۱-الکساندر گولووین (روسیه)، ۲-مهدی بالی (ایران) و ۳-تادیوز میچالیک (لهستان)
۱۳۰ کیلوگرم: ۱-رافال کراجوسکی (لهستان)، ۲-داویت اوواسپیان (ارمنستان) و ۳- امیر قاسمی منجزی (ایران)
رده بندی تیمی:
۱-ایران ۲۰۰ امتیاز
۲-روسیه ۱۹۷ امتیاز
۳-ارمنستان ۱۴۹ امتیاز
۴-لهستان ۹۱ امتیاز
۵-لیتوانی ۷۹ امتیاز
۶-الجزایر ۷۳ امتیاز

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + سه =