بلوف‌های نظامی آمریکا در آستانه مذاکرات

تنها چند روز به آغاز مذاکرات جدید ایران و ۱+۴ ماشین عملیات روانی آمریکایی‌ها در بالاترین سطح خود در حال آزمایش سناریو‌های مختلف برای تسلیم شدن ایران در برابر زیاده‌خواهی‌های آنهاست.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 پس از سفر اخیر «رافائل گروسی» به تهران، آمریکایی‌ها سعی کردند این سفر را به ابزاری برای ایجاد فضای روانی جدید علیه ایران تبدیل کنند.

ارائه تصویر ناموفق از سفر گروسی آن هم تنها چند روز پیش از مذاکرات با این هدف صورت گرفت تا مذاکره کنندگان ایرانی تحت فشار روانی قرار بگیرند و شبح تهدید نظامی آمریکا بر فضای مذاکرات حاکم شود.

مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا پیشاپیش مذاکرات وین را موفق ندانسته، فرمانده تروریست‌های سنتکام گفته؛ نیرو‌ها برای گزینه نظامی آماده‌اند و «رابرت مالی» نیز اعلام کرده؛ اگر ایران به ساخت بمب اتم نزدیک شود آمریکا بی‌کار نخواهد نشست.

این تاکتیک آمریکایی‌ها البته مسبوق به سابقه است و آن‌ها همیشه در آستانه مذاکرات با ادبیاتی تهدیدآمیز سعی می‌کنند اهرم‌های فشار خود علیه کشورمان را تقویت کنند.

آنچه، اما آمریکایی‌ها از آن با عنوان موفقیت در مذاکرات یاد می‌کنند چیزی جز تسلیم مطلق ایران در برابر زیاده‌خواهی‌های آن‌ها نیست.

آمریکایی‌ها در حالی سعی دارند ایرن را از قدرت خود بترسانند که اوضاعشان در غرب آسیا چنان آشفته است که «لوید آستین» وزیر دفاع و مکنزی رئیس سنتکام با سفر‌های متعدد به منطقه سعی در آرام‌سازی سربازان نگران خود داشته‌اند.

وضعیت متزلزل آمریکا در غرب آسیا اصلا در اندازه تهدید و گنده‌گویی علیه ایران نیست و مقامات کاخ سفید سعی دارند با تکرار بلوف‌های نظامی توخالی مقاصد خود را به پیش برده و به زعم خود ایران را متقاعد به تسلیم کنند.

اگر آمریکا با بهره‌گیری از این روش‌ها بدنبال توجیه اقدامات غیرقانونی خود در خروج از برجام و نقض قطعنامه ۲۲۳۱ و استنکاف از اجرای تعهدات خود بوده و رویکرد فرار به جلو را در پیش گرفته باشد، باید بداند که این اظهارات و اقدامات به هیچ وجه نمی‌تواند مانع از پاسخ‌گوئی این کشور نسبت به بر هم زدن یک توافق بین‌المللی با پشتوانه قطعنامه سازمان ملل شود.

 

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 14 =