جهش های ویروس کرونا را هوشمندانه ر صد می کنیم

وزیر بهداشت گفت: کمیته علمی با حضور متخصصان، هم جهش‌های ویروس و هم وضعیت واکسیناسیون کرونا را رصد می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 دکتر بهرام عین اللهی در مراسم “رهاورد خدمت ” افزود: ما فکر می‌کریم واکسن به شکل باران به کشور بیاید، اما امروز شاهدیم واکسن سیل آسا به کشور آمد.

 وی ادامه داد: شعار ما ایران قوی است، چون ایران نام درخشانی در جهان است و “ما می‌توانیم”، مبنای کار ماست.

 وزیر بهداشت گفت: وقتی به دفاع مقدس برمی گردیم، جلوه‌های ” ما می‌توانیم ” دیده می‌شود.

 دکتر عین الهی با بیان اینکه روز‌هایی را با ۵۰ هزار بیمار مبتلا به کرونا و ۷۰۰ نفر مرگ و میر پشت سر گذاشتیم ادامه داد: تلاش جمعی بود که امروز به این وضعیت رسیده ایم، بویژه رئیس جمهور که شخصا وارد شد، بسیج، بانک مرکزی، هلال احمر و همه و همه خاطره دفاع مقدس را زنده کردند.

 وزیر بهداشت ادامه داد: هر کاری حمایت مردمی داشته باشد موفق می‌شود و اگر امروز به این آمار رسیدیم حاصل حمایت مردم است و یاد کنیم از عزیزان کادر سلامت که تلاش زیادی در این دو سال انجام دادند و ایثار کردند.

 وی گفت: کادر سلامت شبانه روزی در وسط معرکه بود. امروز ۸۵درصد جامعه واکسیناسیون تک دُز و حدود ۷۰درصد هم واکسیناسیون دو نوبته شده اند.

 وزیر بهداشت افزود: ۱۵۰میلیون دُز واکسن کرونا وارد کشور شد ولی ما شدیدا به واکسن‌های داخلی کرونا اعتقاد داریم و جزو کشور‌های پیشرفته در تولید واکسن هستیم و حدود۲۰ میلیون دز واکسن داخلی تولید کرده ایم.

 وی ادامه داد: واکسیناسیون مهم است، اما پایان مقابله با کرونا نیست باید به زندگی با کرونا عادت کنیم.

 دکتر عین الهی با اشاره به وضعیت کشور آلمان و اینکه آمار مشابه ما را در پیش داشته اند گفت: امروز آلمان بیش از ۵۰ هزار بیمار مبتلا به کرونا دارد و ما باید هوشمندانه عمل کنیم.

وی گفت: ما کمیته علمی قوی از دانشمندان کشور گرد هم آوردیم که خوشه‌ای عمل می‌کند. در این کمیته همکاران درمان ما از دو جنبه طب رایج و سنتی را رصد می‌کنند و در عین حال واکسن و جهش ویروس رصد می‌شود.

 وزیر بهداشت افزود: پنج شنبه درباره جهش جدید ویروس در آفریقای جنوبی اعلام شد، مسئله مهم این است، ورود ویروس به کشور اهمیت دارد و خیلی باید مراقب باشیم، اما باز هم احتمال ورود ویروس وجود دارد و با انجام واکسن کار تمام شده نیست. در آفریقای جنوبی تنها ۲۶ درصد مردم واکسینه شده بودند.

 در این مراسم از مدافعان سلامت تقدیر شد.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + هشت =