تشکیل کارگروه اقدام مشترک تنظیم بازار در سراسر کشور

وزیر کشور از تشکیل کارگروه اقدام مشترک تنظیم بازار در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها با هدف حذف واسطه‌های غیرضروری و کنترل قیمت‌ها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 احمد وحیدی، وزیر کشور در پایان جلسه کارگروه اقدام مشترک تنظیم بازار در جمع خبرنگاران گفت: در راستای ستاد تنظیم بازار کشور کارگروه اقدام مشترک تنظیم بازار متشکل از وزارت صمت، جهاد کشاورزی، تعزیرات و اصناف تشکیل شده که وظیفه مدیریت بهتر بازار را بر عهده دارند.

وی افزود: در این جلسه موضوعاتی همچون سیستم قیمت‌گذاری‌ها، نظارت بر قیمت‌ها، نحوه بازدارندگی در مقابل تخلفات این حوزه، اقلامی که باید روی آنها نظارت صورت بگیرد و همچنین هماهنگی‌هایی که در سطح استانی و کشور باید انجام شود مورد بحث و بررسی قرار گرفت. این کارگروه به صورت متناظر در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها با ریاست استانداران و فرمانداران تشکیل خواهد شد تا با حذف واسطه‌های غیرضروری شاهد تثبیت قیمت‌ها باشیم و کالا‌ها با قیمت‌های مناسب و پایین‌تر به دست مردم برسد.

وزیر کشور در پاسخ به سوالی درباره ضمانت اجرایی مصوبات کارگروه اقدام مشترک تنظیم بازار گفت: درخصوص ضمانت اجرایی این موارد بحث و گفتگو و نهایتا مقرر شد سازوکاری اجرایی برای این موضوع تدوین شود تا نظارت بر گلوگاه‌های مختلف اعمال شود تا کالا‌های بیشتری از مرجع قیمت‌گذاری مورد کنترل و نظارت قرار بگیرد.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − ده =