میلاد پرستار تمام خوبی ها

ایران اسلامی در سالروز میلاد خجسته و مبارک عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری (س) غرق در جشن و سرور است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

دوستداران خاندان عصمت و طهارت (ع) شب گذشته و امروز درسالروز میلاد باسعادت بانوی حماسه ساز کربلا، با حضور در اماکن مقدس ضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در آیین‌های جشن و سرور شرکت کرده و ارادت خالصانه خود را به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نشان دادند.

مراسم جشن سالروز میلاد حضرت زینب کبری (س) همچنین در مسجد مقدس جمکران، بقاع متبرک امامزادگان (ع) و دیگر اماکن مذهبی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی درحال برگزاری است و سخنرانان گوشه‌ای زندگانی گوهربار آن حضرت را بیان می‌کنند.

پنجم جمادی‌الاول سالروز ولادت حضرت زینب (س) دختر گرامی امام علی (ع) به‌عنوان روز پرستار نام‌گذاری شده است؛ نام‌گذاری روز میلاد حضرت زینب (س) که به دلیل صبر و استقامتش در واقعه کربلا بانوی صبر لقب گرفته، به نام پرستار شکوه و جلوه ویژه‌ای به قشر پرستار بخشیده است.

حضرت زینب (س) در پنجم جمادی‌الاول سال پنجم هجرت، در مدینه دیده به جهان گشود؛ آن حضرت قهرمان قیام عاشوراست و در زمره اسرای کربلا نقش بسیار مهمی در تبیین قیام عاشورا و افشای چهره ظلم و جنایات حاکمان جور و یزدیان ایفا کرد.

سرانجام آموزگار مکتب بردباری و رشادت پس از سال‌ها روشنگری در پانزدهم رجب سال ۶۲ هجری قمری به دیدار حق شتافت و پیکر مطهر ایشان در دمشق (سوریه) به خاک سپرده شد که اینک زیارتگاه عاشقان و ارادتمندان اهل‌بیت (ع) است.

 

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × سه =