تاکید قالیباف و اردوغان بر گسترش همکاری‌های ایران و ترکیه

رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه مراسم افتتاحیه اجلاس روسای مجالس کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی با رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

در این دیدار دو طرف بر گسترش همکاری‌های تاکید کردند.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی امروز در اجلاس کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی نیز سخنرانی می‌کند.

نشست روسای مجلس کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی دیروز در استانبول ترکیه برگزار شد.

 

 آقایان قالیباف و مصطفی شن توپ ضمن بررسی تحولات منطقه‌ای و بین المللی، بر نهایی شدن سند همکاری‌های جامع تهران ـ آنکارا تاکید کردند.

 

رئیس مجلس همچنین در دیداری سه ساعته میزبان جمعی از سرمایه‌گذاران ترکیه‌ای بود.

قالیباف در این دیدار با بیان این که براساس قانون اساسی با افتخار نماینده همه مردم ایران هستم گفت: افتخار می‌کنم که از این جایگاه بتوانم صدای همه شما باشم و انجام وظیفه کنم.

 

تاکید قالیباف و اردوغان بر گسترش همکاری‌های ایران و ترکیه

 

وی با بیان اینکه من نه به عنوان یک فرد پشت میزی بلکه به عنوان کسی که ۴۰ سال سابقه اجرایی دارد از مسائل و مشکلات شما در حوزه تجارت و فعالیت اقتصادی آگاه هستم، اظهار کرد: با وجود همه این مشکلات معتقدم که برای حل آن‌ها نیازمند دو هاب مالی و لجستیکی هستیم.

قالیباف در همین زمینه افزود: گرچه آمریکا تحریم کرده است، اما در مقابل تحولات و ظرفیت‌هایی که وجود دارد، این تحریم‌های آمریکا ضعیف بوده و آنقدر موثر نیست که ما نتوانیم با ایجاد هاب مالی و لجستیکی، مسائل تجاری مان را حل کنیم.

 

همچنین در ابتدای این نشست، تعدادی از فعالان اقتصادی و بازرگانان ایرانی شاغل در ترکیه به بیان دغدغه‌ها و مشکلات خود پرداختند.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + 14 =