گفتگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و ترکمنستان

امیر عبداللهیان در گفتگوی تلفنی با معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه ترکمنستان، در خصوص روابط دو جانبه و برگزاری نشست سران اکو در عشق آباد به تبادل نظر پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 حسین امیر عبداللهیان، وزیر امورخارجه کشورمان در گفتگوی تلفنی با معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه ترکمنستان ضمن ابلاغ سلام رئیس جمهور کشورمان به رئیس جمهور ترکمنستان، برای مساعدت به برگزاری موفق این اجلاس اعلام آمادگی کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در اجلاس سران اکو، این رویداد را فرصت مغتنمی برای گفتگو درباره مسائل مورد علاقه و سطح بالای دو کشور دانست.

وزیر امور خارجه ترکمنستان نیز در این تماس با اشاره به برگزاری همایش اقتصادی فوق با حضور مقامات ارشد اقتصادی کشور‌های عضو اکو از جمله اتاق‌های بازرگانی و فعالان اقتصادی و جلسات اقتصادی در وزارت خارجه ترکمنستان و نشست وزرای خارجه در روز شنبه، از حضور فعال جمهوری اسلامی ایران در نشست‌های یاد شده و نشست اصلی (سران) تقدیر و تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد این نشست‌ها بیش از پیش در راستای توسعه و گسترش روابط و همکاری بین کشور‌های منطقه ثمر بخش باشد.

 

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 5 =