۹۳ درصد کل سود و مالیات شرکت‌های دولتی در ۱۰ شرکت

معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه گفت: ۹۳ درصد کل سود و مالیات شرکت‌های دولتی در ۱۰ شرکت است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

آقای سید حمید پور محمدی در جلسه علنی امروز مجلس و در جریان بررسی گزارش عملکرد بودجه سال ۹۹، عملکرد شش ماهه سالجاری و پیشنهادی سال ۱۴۰۱ درباره شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت، تصریح کرد: با توجه به حساسیت مجلس نسبت به شفافیت عملکرد بودجه شرکت‌های دولتی، مجلس ۲ قانون تصویب کرد.

وی افزود: نخست آنکه مجلس به دولت تکلیف کرد که یک ماه زودتر از ارائه لایحه بودجه کل کشور، عملکرد بودجه شرکت‌های دولتی را به مجلس تقدیم کند و همچنین در قانونی دیگر و در قالب تبصره‌های بودجه ۱۴۰۰ مصوب کرد که دولت باید گزارش مجامع عمومی این شرکت‌ها را نیز تقدیم مجلس کند.

وی گفت: در سال ۱۳۹۹؛ تعداد شرکت‌های زیان ده دولتی ۱۴۸ عدد، شرکت‌های دولتی با سود سر به سر ۷۰ عدد و شرکت‌های سود ده میز ۱۵۹ عدد بوده است.

معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: ۹۳ درصد کل سود و مالیات شرکت‌های دولتی در ۱۰ شرکت است؛ این موضوع باید در اصلاح ساختار بودجه مورد توجه قرار گیرد.

پور محمدی گفت: در سال ۱۴۰۰ زیان دهی شرکت‌های دولتی کمتر شده و این شرکت‌ها ساماندهی شده اند به طوری که تعداد شرکت‌های زیان ده دولتی به ۶۹ عدد تقلیل یافته است.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − یک =