«معتمدی» قهرمان جهان شد

«رسول معتمدی» ملی‌پوش وزنه‌برداری ایران با مهار مجموع ۳۹۷ کیلوگرم به عنوان قهرمانی رقابت‌های دسته ۱۰۲ کیلوگرم پیکارهای جهانی رسید. «امیر حقوقی» هم مدال برنز گرفت.

 سیدرسول معتمدی و امیر حقوقی که در رقابت‌های حرکت یک‌ضرب وزنه‌برداری قهرمانی جهان به عناوین دوم و پنجم دسته ۱۰۲ کیلوگرم رسیده بودند در حرکت دوضرب نیز عملکرد خوبی از خود نشان دادند. معتمدی در این دسته با مهار وزنه ۲۲۰ کیلوگرم به مدال طلا دوضرب و مجموع رسید و امیر حقوقی مدال نقره دوضرب و برنز مجموع را کسب کرد.

معتمدی که با مهار وزنه ۱۷۷ کیلوگرم موفق به کسب مدال نقره حرکت یک‌ضرب شده بود در نخستین حرکت دوضرب خود موفق به مهار وزنه ۲۱۵ کیلوگرمی شد و در ادامه وزنه ۲۲۰ کیلوگرمی را نتوانست مهار کند.

وی در حرکت سوم با مهار این وزنه موفق به کسب مدال طلای دوضرب شد.

متعمدی با مهار وزنه ۲۲۰ کیلوگرمی توانست رکورد مجموع خود را در این دسته به عدد ۳۹۷ کیلوگرم برساند و به عنوان قهرمانی دسته ۱۰۲ کیلوگرمی رسید.

امیر حقوقی دیگر نماینده ایران در دسته ۱۰۲ کیلوگرم در حرکت نخست دوضرب موفق به مهار وزنه ۲۱۰ کیلوگرمی شد و در ادامه کادر فنی برای وی درخواست وزنه ۲۱۶ کیلوگرمی دادند که وی در مهار آن موفق بود. حقوقی در حرکت سوم پشت وزنه ۲۱۸ کیلوگرمی قرار گرفت اما در مهار آن ناموفق بود تا با ۲۱۶ کیلوگرم به مدال نقره دوضرب برسد.

حقوقی در مجموع با ۳۸۸ کیلوگرم به عنوان سوم و مدال برنز دسته ۱۰۲ کیلوگرم در مجموع رسید.

رده بندی نهایی حرکت یک‌ضرب دسته ۱۰۲ کیلوگرم:

جین سونگ از کره جنوبی با مهار ۱۸۰ کیلوگرم (مدال طلا)

رسول معتمدی با مهار ۱۷۷ مدال (مدال نقره)

ساماموئل گارسپاریان از ارمنستان با ۱۷۵ کیلوگرم (مدال برنز)

رده بندی دوضرب دسته ۱۰۲ کیلوگرم

رسول معتمدی با ۲۲۰ کیلوگرم مدال طلا

امیر حقوقی با ۲۱۶ کیلوگرم مدال نقره

جین سونگ با ۲۱۶ کیلوگرم از کره جنوبی مدال برنز

رده بندی مجموع دسته ۱۰۲ کیلوگرم

سیدرسول معتمدی با مهار مجموع ۳۹۷ کیلوگرم طلا

جین سونگ از کره با مهار مجموع ۳۹۶ کیلوگرم مدال نقره

امیر حقوقی با مجموع مهار ۳۸۸ کیلوگرم مدال برنز

مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان روزهای ۱۶ تا ۲۷ آذر در تاشکند پایتخت ازبکستان برگزار می‌شود. در این دوره از مسابقات ۴۳۲ وزنه‌بردار (۲۴۵ مرد و ۱۸۷ وزنه‌بردار زن) حضور دارند.

مرتضی بیگلری، میرمصطفی جوادی، سیدایوب موسوی، رضا دهدار، امیر حقوقی، سیدرسول معتمدی، علیرضا سلیمانی، امیر عزیزی، علیرضا یوسفی و آیت شریفی ملی‌پوشان وزنه‌برداری ایران در بخش مردان هستند. هدایت این تیم بر عهده محمدحسین برخواه است.

همچنین در بخش زنان سیده‌الهام حسینی، یکتا جمالی و فاطمه یوسفی نیز ملی‌پوشان وزنه‌برداری ایران هستند. الناز باجلانی به دلیل مصدومیت به این پیکارها اعزام نشد. اکبر خورشیدی به عنوان مشاور فنی بر عملکرد دختران وزنه‌بردار ایران نظارت دارد.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 3 =