کاهش محسوس دما از فردا در نیمه شمالی کشور

سازمان هواشناسی اعلام کرد: از فردا چهارشنبه تا شنبه با نفوذ هوای سرد در نیمه شمالی کشور کاهش محسوس دما را خواهیم داشت که سبب شدت بارش‌ها در استان‌های ساحلی خزر خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

بارش‌ها در کشور به شکل برف و باران و وزش باد شدید موقتی ادامه خواهد داشت. امروز ادامه بارش‌ها در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد،نیمه شرقی خوزستان، شمال کرمان، یزد، نیمه شمالی فارس، استان بوشهر، خراسان‌های شمالی، رضوی و جنوبی ادامه دارد.

بارش‌ها به شکل پراکنده و خفیف در استان‌های اصفهان، آذربایجان‌های غربی و شرقی، غرب کردستان، قزوین، البرز و تهران به شکل برف و باران و وزش باد شدید موقت ادامه خواهد یافت و در برخی از مناطق جنوبی نیز همراه با رعد و برق خواهد بود.

سازمان هواشناسی شدت بارش‌ها را تا اواسط امروز پیش‌بینی و اعلام کرد: بارش‌ها در شهر‌های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و شمال غرب استان فارس شدت می‌یابد؛ این امر موجب جاری شدن روان‌آب، آب‌گرفتگی معابر عمومی و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید و کولاک برف در جاده‌های کوهستانی خواهد شد که مردم باید در این مناطق توجه لازم را داشته باشند.

در مناطقی از جمله شمال غرب کشور نیز بارش پراکنده برف روی می‌دهد.

سازمان هواشناسی با اعلام اینکه شنبه پیش رو دوباره سامانه بارشی دیگری وارد کشور خواهد شد، پیش‌بینی کرد: این سامانه علاوه بر شمال غرب و سواحل شمالی، مناطق غرب و جنوب غرب، مرکز و استان‌هایی که در دامنه جنوبی البرز مرکزی واقع شده‌اند را دربر می‌گیرد و بارش‌ها به شکل برف و باران خواهد بود.

یکشنبه این بارش‌ها به مناطق شرق کشور کشیده خواهد شد.

سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه امروز در شمال غرب کشور و استان‌های ساحلی خزر وزش باد شدید را شاهد خواهیم بود، اعلام  کرد: آب‌های خلیج فارس و همین‌طور دریای عمان روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه با توجه به وزش باد شدید، مواج خواهند بود و از فردا چهارشنبه تا شنبه نیز دریای خزر متلاطم خواهد شد.

آسمان امروز تهران نیمه ابری همراه با مه رقیق پیش بینی می شود که گاهی مواقع بارش باران و در اواسط روز نیز شاهد کاهش ابر و وزش باد خواهیم بود.

سازمان هواشناسی، حداکثر دمای تهران را ۱۲ درجه بالای صفر و حداقل دما را نیز برای فردا دو درجه بالای صفر پیش‌بینی کرد و اعلام کرد: حداقل دما در مهرآباد به هفت درجه بالای صفر رسید؛ همچنین سردترین مرکز استان امروز بجنورد با دمای حداقل سه درجه زیر صفر و ارومیه یک درجه زیر صفر ثبت و گرم‌ترین مراکز استان نیز دیروز بندرعباس و بوشهر با دمای حداکثر ۲۶ درجه بالای صفر بودند.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 10 =