کره شمالی موشک بالستیک مافوق صوت آزمایش کرد

کره شمالی روز چهارشنبه اعلام کرد که یک موشک بالستیک مافوق صوت جدید آزمایش کرده است و در این آزمایش کیم جونگ اون رهبر این کشور حضور داشته است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

مقامات در سئول ادعا کردند که این موشک نوع توسعه یافته موشک آزمایش شده در هفته گذشته است.

 

آژانس مرکزی خبری کره شمالی (KCNA) که خبرگزاری رسمی کره شمالی است اعلام کرد که “هدف از شلیک آزمایشی این موشک تایید نهایی مشخصات سیستم توسعه یافته تسلیحات مافوق صوت بود.

 

این آژانس افزود: موشک بالستیک مافوق صوت با موفقیت به هدف خود در فاصله هزار کیلومتری برخورد کرد.
به گفته این خبرگزاری، رهبر کره شمالی که در این آزمایش شرکت کرد، بر نیاز به تقویت قدرت راهبردی نظامی این کشور از نظر کمی و کیفی تأکید کرد و پرتاب اخیر «به وضوح قدرت مانور موشک مافوق صوت را به اثبات رساند.»

گارد ساحلی ژاپن بامداد سه شنبه گزارش داد که کره شمالی یک موشک بالستیک شلیک کرده است.
به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از روزنامه گاردین، ارتش کره جنوبی نیز اعلام کرد، کره شمالی بامداد سه شنبه یک پرتابه ناشناس به سمت سواحل شرقی شلیک کرده است.

این درحالی است که رسانه‌های کره شمالی هفته گذشته از پرتاب موفق موفقیت آمیز یک موشک مافوق صوت خبر داده بودند.

کره شمالی اولین بار در ماه سپتامبر (مهر) سال گذشته میلادی یک موشک مافوق صوت را آزمایش کرده بود و بنابراین به جمعی از کشور‌های جهان پیوست که مشغول توسعه این تکنولوژی موشکی هستند.

هایپرسونیک یا موشک‌های مافوق صوت به این معنی است که این نوع موشک‌ها می‌توانند با سرعتی حداقل پنج برابر سرعت صوت (۵ ماخ) یا بیش از ۶۱۰۰ کیلومتر (۳۸۰۰ مایل) در ساعت حرکت کنند. این موشک‌ها می‌توانند در حین پرواز مانور دهند که این امر ردیابی و رهگیری آن‌ها را بسیار دشوارتر از موشک سنتی می‌کند. با کاستن از زمان پرواز، این نوع موشک‌ها فرصت پاسخگویی و واکنش را نیز کاهش می‌دهند. بسته به نوع طراحی، آن‌ها می‌توانند کلاهک هسته‌ای یا معمولی حمل کنند و قادرند تعادل راهبردی را برهم بزنند.

 

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × پنج =