توزیع ۱۰۰ هزار تن برنج وارداتی در بازار

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی از توزیع ۱۰۰ هزار تن برنج وارداتی به منظور ایجاد تعادل در بازار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 یزدان سیف مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی گفت: در ۱۰ روز گذشته ۱۰۰ هزار تن برنج وارداتی اعم از هندی، تایلندی و پاکستانی به منظور تأمین سطح عرضه و ایجاد تعادل در بازار عرضه شد.

وی بیان کرد: بخشی از این کالا از طریق استانداری‌ها و تعاونی‌های مصرف شهر توزیع می‌شود و بخش دیگر در شبکه‌های تحت پوشش از جمله فروشگاه‌های زنجیره‌ای در دسترس شهروندان خواهد بود.

سیف افزود: با توزیع این مقدار بازار برنج هم به آرامش خواهد رسید ضمن اینکه در حوزه برنج محدودیتی نداریم و ذخایر مناسب است و جریان تأمین از طریق بخش دولتی و خصوصی ادامه دارد.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی بیان کرد: امیدواریم برنج داخلی هم به تبعیت این عرضه کاهش قیمت داشته باشد.

سیف با اشاره به اینکه افزایش قیمت برنج داخلی به دلیل فاصله گرفتن از فصل برداشت و کاهش تولید با توجه به خشکسالی بی سابقه بوده است، گفت: افزایش هزینه‌های تولید نیز عاملی مؤثر در افزایش قیمت برنج است.

وی افزود: کاهش تولید و عدم تعادل عرضه و تقاضا در خصوص برنج داخلی که جایگزین هم ندارد به افزایش قیمت این محصول دامن زده است.

سیف ادامه داد: ضریب تبعیت برنج داخلی از خارجی بسیار پایین است، اما به هر صورت برنج وارداتی جانشینی برای داخلی است و امیدواریم افزایش عرضه این محصول بر قیمت برنج داخلی نیز تأثیر بگذارد.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی گفت: تا وقتی که بازار به آرامش برسد با توجه به وجود ذخایر مناسب، عرضه برنج وارداتی ادامه می‌یابد.

 

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + 9 =