توسعه روابط با ایران در اولویت سیاست امنیتی پاکستان

نخست وزیر پاکستان از اولین برنامه سیاست امنیت ملی این کشور با محوریت توسعه دیپلماسی اقتصادی با همسایگان رونمایی کرد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

“عمران خان” جمعه طی سخنانی با حضور مقامات ارشد نظامی و سیاسی گفت: این برنامه با قراردادن امنیت اقتصادی در هسته خود، تدوین سیاست‌ها و استراتژی‌های کلان کشور را در یک چارچوب خاص قرار داده و به دنبال تحقق پاکستانی امن و مقاوم از نظر اقتصادی است.
پاکستان از زمان استقلال خود سیاست امنیتی تک بعدی داشته که تمرکز آن هموراه با نیروی نظامی بوده، اما در حال حاضر برای اولین بار یک سند جامع تهیه شده که امنیت ملی را به شیوه‌ای مناسب و بهتر تعریف می‌کند.
رسانه‌های پاکستانی به نقل از منابع آگاه اعلام کردند: در برنامه جدید، توسعه همکاری با همسایگان بویژه ایران به منظور حفاظت از صلح و ثبات منطقه‌ای و رسیدن به اهداف اقتصادی مشترک در اولویت قرار گرفته است.
تاکید بر ضرورت روابط صلح آمیز با تمامی همسایگان از جمله هند و برقراری روابط مبتنی بر احترام و منافع متقابل با آمریکا نیز بخش دیگری از سند این سیاست است.
به گفته مقامات پاکستانی علاوه بر صلح و امنیت اقتصادی موضوعاتی از قبیل مشکل رشد جمعیت، افزایش مهاجرت به شهرها، وضعیت بهداشت، کمبود منابع آبی، حفاظت از محیط زیست، مقابله با تغییرات اقلیم و تامین امنیت غذایی از جمله چالش‌های بزرگی است که دستورالعمل‌های مربوط به آن در سیاست امنیت ملی گنجانده شده است.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + چهارده =