موضوعات راهبردی در دستور کار تهران ـ پکن

وزیر خارجه در نخستین دیدار خود در پکن، با وانگ یی وزیر امور خارجه چین گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

رایزنی درباره‌ی نحوه اجرایی شدن توافقات اقتصادی، موضوعات راهبردی، توسعه روابط دو کشور، پرونده هسته‌ای و موضوع افغانستان از محور‌های مذاکرات امیرعبداللهیان با همتای چینی اش بود.
وزیر امورخارجه با اشاره به سطح روابط ایران و چین گفت: ادبیات جدیدی در روابط دو کشور ایجاد شده است.

 

در این دیدار، طرفین طیف گسترده‌ای از موضوعات سیاسی، اقتصادی، تجاری، کنسولی و فرهنگی و منطقه‌ای و بین المللی را مورد بررسی قرار داده و راه‌های توسعه همکاری‌ها در این زمینه‌ها مورد گفتگو قرار دادند.

وزیر امور خارجه با تاکید بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از سیاست چین واحد، بر آمادگی تهران برای توسعه همه جانبه روابط تاکید کرد.

وی با اشاره به موافقت هیات دولت با گشایش سرکنسولگری چین در بندرعباس، ابراز امیدواری نمود این امر موجب تسهیل روابط مردمی و تجاری دو کشور بشود.

وزیر خارجه چین هم ضمن اعلام حمایت کامل چین از مواضع منطقی ایران در قبال سیاست‌های قلدرمابانه آمریکا در برجام، سیاست اصولی پکن را ادامه حمایت از مواضع ایران در مذاکرات برجام دانسته و تاکید نمود که آمریکا باید اشتباه خود در خروج از برجام را جبران کند.

طرف چینی با پراهمیت ارزیابی کردن سند همکاری ۲۵ ساله، توافق طرفین برای آغاز اجرای این سند را رویدادی مهم و زمینه ساز تحول اساسی در روابط دانست.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × سه =