نگرانی ها از جنایت سعودی ها در یمن

فرستاده ویژه سازمان ملل با ابراز نگرانی درخصوص وضع وخیم انسانی در یمن درباره پیامد‌های ادامه محاصره بندر حدیده و یا حمله به این بندر هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

هانس گروندبرگ در شورای امنیت سازمان ملل افزود: ادامه تعطیلی فرودگاه صنعا و محاصره بندر الحدیده با اعمال محدودیت علیه انتقال کالا شامل سوخت سبب آسیب غیرقابل توجیه به شهروندان غیرنظامی یمن شده است. پس از قرائت بیانیه گروند برگ، ​ ” سازمان ملل متحد در حمایت از توافقنامه حدیده” ضمن رد اتهام زنی‌های سعودی اعلام کرد هیچ نشانه‌ای از نظامی شدنِ زیرساخت‌ها در بندر حدیده دیده نمی‌شود. عربستان سعودی به بهانه نظامی شدنِ زیرساخت‌ها در بندر حدیده یمن، به دنبال حمله به این بندر است.
جنگنده‌های متجاوز سعودی در شبانه روز گذشته ده‌ها بار استان‌های مأرب، الجوف و البیضاء یمن را بمباران کردند. بخشی از حملات هوایی رژیم سعودی علیه غیرنظامیان در یمن بر حمله به بیمارستان‌ها متمرکز شده است.

چهارنفر از کارکنان بیمارستانی در شهر صنعاء در حمله هوایی اخیر متجاوزان سعودی به اطراف این بیمارستان زخمی شدند که حال دو نفر از آنان وخیم است.

نیرو‌های یمنی، با اجرای یک عملیات پهپادی، مواضع مزدوران تحت حمایت امارات و تروریست‌های داعش را، در در استان “شَبوَه” درجنوب این کشور هدف قرار دادند.

ده‌ها نفر از سرکردگان شبه نظامیان وابسته به امارات و تروریست‌های تکفیری هم در درگیری‌ها و یا حملات موشکی و پهپادی نیرو‌های یمنی در استان شبوه در چند روز گذشته به هلاکت رسیده یا زخمی شده اند.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + 20 =