مصوبات امروز کمیسیون تلفیق در لایحه بودجه

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱، اصلاح عرضه اوراق مالی اسلامی و واگذاری سهام دولت به ارزش ۹۰ هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی از جمله مصوبات امروز کمیسیون عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

آقای رحیم زارع در نشست خبری با خبرنگاران، درباره آخرین مصوبات کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ اظهار داشت: در جلسه نوبت عصر روز گذشته کمیسیون مبلغ ۳ هزار میلیارد تومان برای مقاوم‌سازی، نوسازی و تجهیز مدارس در قالب اوراق مالی اسلامی و ۲ هزار میلیارد تومان برای مقاوم‌سازی، نوسازی و تجهیز دانشگاه‌ها به تصویب رسید.

زارع ادامه داد: سازمان امور مالیاتی مکلف شد، پرونده‌های مالیاتی بیمارستان‌ها و مجموعه‌های درمانی مربوط به سال‌های ۹۸ تا ۱۴۰۰ را تا پایان سال ۱۴۰۱ بررسی کرده و درآمد‌های ناشی از این رسیدگی را به حساب درآمد‌های مالیاتی خزانه واریز کند.

 

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه با اشاره به پرداخت بدهی دولت در برنامه ششم توسعه گفت: دولت مکلف شد در راستای اجرای برنامه ششم توسعه و پرداخت بدهی خود به سازمان تأمین اجتماعی، مبلغ ۹۰ هزار میلیارد تومان سهام شرکت‌های بورسی و غیربورسی خود را به سازمان‌های تامین اجتماعی و تامین اجتماعی نیرو‌های مسلح واگذار کند.

زارع اضافه کرد: حق‌السهم دولت از کاربران ارائه دهنده مخابراتی (اپراتورها) به میزان ۲٪ افزایش پیدا کرد که این درآمد در حوزه‌های فرهنگی هزینه خواهد شد؛ همچنین کلیه پروژه‌ها و طرح‌های زودبازده و عام‌المنفعه که توسط گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی در مناطق محروم روستایی و شهری اجرا می‌شود، از پرداخت هرگونه مالیات و عوارض معاف شدند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه درخصوص نحوه اجرای حذف ارز ترجیحی، گفت: در خصوص ارز ترجیحی هنوز اقدامی صورت نگرفته است، براساس نامه غیر رسمی در خصوص نحوه اجرای حذف ارز ترجیحی مقرر شد یک کمیته مشترک میان دولت و مجلس برای بررسی و تصمیم گیری در خصوص نحوه اجرای حذف ارز ترجیحی تشکیل می‌شود.

وی همچنین تاکید کرد: در نهایت هر تصمیمی در خصوص ارز ترجیحی برای سال ۱۴۰۱ گرفته شود، به صحن علنی مجلس می‌آید و حتی اگر مصوبه کمیسیون باشد، در صحن علنی مجلس پیرامون آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

آقای زارع در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه رقم‌های متفاوت و متناقضی درباره میزان یارانه نقدی طی سال آینده گفته و شنیده می‌شود، اما چرا تاکنون رقم صحیح تاکنون مطرح نشده است؟ گفت: این موضوع در تبصره ۱۴ بررسی می‌شود لذا هنوز بررسی آن آغاز نشده است ضمن آنکه کمیسیون تلفیق بودجه تاکنون هیچ مصوبه‌ای به غیر از آنچه که در لایحه دولت درباره یارانه معیشتی و نقدی آمده، نداشته است البته شاید برخی همکاران نظرات و محاسبات شخصی خود را بیان کرده باشند، اما به محض تصمیم گیری در این خصوص آن را به مردم اعلام می‌کنیم.

 

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 7 =