سرما و یخبندان در بیشتر مناطق کشور

درحالی که بارش برف و باران در برخی مناطق کشور متوقف شده، سازمان هواشناسی ادامه کاهش محسوس دما، ماندگاری هوای سرد، یخبندان و کولاک برف در جاده‌های کوهستانی و افزایش سرعت باد را تا پایان هفته پیش بینی کرده است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

سرمای هوا از فردا به مرکز و نیمه جنوبی کشور می‌رسد.

کارشناسان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، این روز‌ها هموطنان را به پرهیز از سفر‌های غیرضرور توصیه و تاکید کرده اند در صورت لزوم سفر، تجهیزات مناسب و ایمن زمستانی همراه داشته باشند. در استان‌های متاثر از بارش‌ها در چند روز گذشته، نیرو‌های امداد و نجات و دستگاه‌های مرتبط در آماده باش کامل هستند و تلاش آن‌ها برای امدادرسانی همچنان ادامه دارد.

در استان‌های آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل، تلاش راهداران برای بازگشایی حدود ۱۲۰۰ راه بسته‌ی روستایی ادامه دارد. بیش از هزار راه روستایی استان آذربایجان شرقی برف روبی شده و تلاش برای بازگشایی سایر راه‌ها در مناطق کوهستانی و سخت عبور، ادامه دارد.

در استان البرز هم، به علت سرمای هوا، بارش برف و یخبندان، همه مدارس استان تعطیل شدند. صبح امروز براثر سقوط بهمن در محدوده پیچ سرهنگ در جاده کرج – چالوس، یک نفر کشته و ۲ نفر مصدوم شدند.

در فیروزکوه، اما، بارش رحمت الهی شادی و شکرگزاری مردم به ویژه کشاورزان را درپی داشته است.

فرماندار کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری هم از مسدود شدن گردنه‌های شاه‌منصوری و چری در این شهرستان خبر داد و گفت: با مسدودشدن این دو گردنه، راه ارتباطی ۱۲۰ روستا با مرکز شهرستان قطع شده است. به گفته زمانپور، ارتفاع برف در گردنه‌ها به ۷۰ سانتی‌متر می‌رسد.
جنوب و شرق استان کرمان هم از ۲ روز پیش درگیر سیلاب شدید است. به گفته فرماندار ریگان، ۷۵ روستا در محاصره سیل هستند که امکان امدادرسانی بیشتر به آن‌ها نیست. آب، برق و تلفن مناطق کوهستانی ریگان هم قطع است.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + چهارده =