مهلت ۳ماهه دولت در آستانه اتمام؛آینده وزارت علوم چه می‌شود؟

“با اتمام فرصت سه ماهه رئیس‌جمهور از دو روز دیگر، هرگونه دخل تصرف سرپرستی در وزارت علوم، غیر قانونی شده و فقط “حکم حکومتی از جانب ولی فقیه” امکان دخل و تصرف در این وزارتخانه را شرعی و قانونی می‌کند.

خبر طبس:”با اتمام فرصت سه ماهه رئیس‌جمهور از دو روز دیگر، هرگونه دخل تصرف سرپرستی در وزارت علوم، غیر قانونی شده و فقط “حکم حکومتی از جانب ولی فقیه” امکان دخل و تصرف در این وزارتخانه را شرعی و قانونی می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس(طبس نیوز)،پس از اینکه رضا فرجی‌دانا در روز ۲۹ مرداد ماه سال جاری توسط نمایندگان مجلس استیضاح شد، رئیس جمهور ۲ گزینه دیگر را به مجلس معرفی کرد.

در مورد اولین گزینه، نمایندگان مجلس به نیلی احمدآبادی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری رای اعتماد نداد و سپس رئیس جمهور، فخرالدین دانش‌ آشتیانی را به عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی کرد.

امروز نیز، نمایندگان مجلس به دانش آشتیانی رای اعتماد ندادند. دانش آشتیانی امروز از مجموع ۲۵۷ رای اخذه‌شده، ۷۰ رای موافق، ۱۷۱ رای مخالف و ۱۶ رای ممتنع، نتوانست وزیر علوم شود.

با این حساب و با توجه به اتمام فرصت سه ماهه رئیس‌جمهور برای معرفی و اخذ رای اعتماد برای وزیر پیشنهادی علوم، طبق نظر صریح شورای نگهبان، هر گونه دخل و تصرف در این وزارتخانه غیرقانونی و خلاف شرع می‌شود.

رضا فرجی دانا روز ۲۹ مرداد ماه سال جاری استیضاح شد و امروز ۲۷ آبان ماه است و دولت تنها برای اخذ رای اعتماد برای وزیر جدید علوم، ۲ روز مهلت دارد که بعید است در این مهلت دو روزه، امکان معرفی وزیر پیشنهادی جدید و اخذ رای اعتماد باشد لذا کار به بیش از سه ماه می‌رسد.

بر هیمن اساس، با اتمام فرصت سه ماهه رئیس‌جمهور از دو روز دیگر، هرگونه دخل تصرف سرپرست در وزارت علوم، غیر قانونی شده و فقط “حکم حکومتی از جانب ولی فقیه” امکان دخل و تصرف در این وزارتخانه را شرعی و قانونی می‌کند.

منبع:تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + شانزده =