تظاهرات علیه نتانیاهو در فلسطین اشغالی برای بیست و سومین هفته متوالی

نورنیوز – گروه بین‌الملل: معترضان برای بیست و سومین هفته متوالی در ده‌ها شهر فلسطین اشغالی از جمله تل‌آویو علیه نتانیاهو و طرح کابینه صهیونیستی برای تضعیف دستگاه قضایی تظاهرات کردند.


بر اساس این گزارش، ده‌ها هزار نفر در خیابان کابالان تل‌آویو علیه نتانیاهو تظاهرات کردند. معترضان همچنین برای ادای احترام به قربانیان جرم و جنایت در فلسطین اشغالی یک دقیقه سکوت کردند.


در قیساریه نیز صدها نفر در مقابل هتلی که نتانیاهو و یاریو لیوین وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی باهم دیدار کردند، تحت تدابیر شدید امنیتی تجمع اعتراضی برگزار کردند و علیه لیوین شعار سر دادند.


در بئر السبع نیز هزاران نفر تجمع اعتراضی برگزار کردند. در این تجمع اعتراضی ایهو باراک نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی حضور داشت و در سخنانی از تصمیم کابینه صهیونیستی برای آنچه او تضعیف دستگاه قضایی خوانده، انتقاد کرد.


طی ۲۲ هفته گذشته، ده‌ها شهر از شمال تا جنوب فلسطین اشغالی از جمله تل آویو، حیفا، قدس اشغالی، بئر السبع، ریشون لتسیون و هرتزلیا صحنه تظاهرات علیه کابینه راست افراطی نتانیاهو و اصلاحات دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی بود.


روسای اپوزیسیون رژیم صهیونیستی اصلاحات قضایی کابینه نتانیاهو را برای تضعیف دستگاه قضایی و تلاش این چهره برای جلوگیری از محاکمه خود به خاطر سه پرونده فساد مالی و رشوه خواری می‌دانند و معتقدند که این اقدامات کابینه، رژیم صهیونیستی را به سمت درگیری و جنگ داخلی و فروپاشی تدریجی سوق خواهد داد.


معترضان می‌گویند طرح تغییرات قضایی ضربه سختی به دموکراسی وارد می‌کند، زیرا تأثیر دیوان عالی (بالاترین نهاد قضایی رژیم صهیونیستی) را بر روند تصویب قوانین پایه محدود می‌کند و به اعضای کنست اجازه می‌دهد مصوبات آن را تعویق بیندازد.


تصویب این طرح به تازگی توسط نتانیاهو به تعویق افتاد اما معترضان تأکید بر لغو کامل این طرح دارند.


 

نورنیوز

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × چهار =