۳۵ سند تفاهم و توافق در سفر به آمریکای لاتین امضا شد

نورنیوز – گروه سیاست: آیت‌الله رئیسی پس از سفر رسمی پنج روزه به سه کشور ونزوئلا، نیکاراگوئه و کوبا در رابطه با دستاوردهای این سفر گفت: در حوزه‌های مختلفی فعالیت داریم و به دنبال کارهایی که پیشینیان انجام دادند ارزش قائل هستیم.


او افزود: مردم عزیزمان بدانند هر مسافرت ما به کشورهای خارجی در جهت منافع ملی است.


رئیس‌جمهور با اشاره به سفر به سه کشور آمریکای لاتین گفت: در آمریکای لاتین کشورهایی که سال‌هاست جمهوری اسلامی ایران ارتباط داشتند ولی در دهه گذشته به دلایلی این ارتباطات به صورت فعال نبوده و در برخی مواقع کار با مشکل مواجه شده ولی عموماً این ارتباط به برکت انقلاب اسلامی ایجاد شده ولی در دهه گذشته فعالیت‌ها کمتر شد و این نیاز به بازنگری داشت تا موانع بررسی شود و ارتباط با آمریکای لاتین فعال شود.


رئیسی خاطر نشان کرد: در این سفر ۳۵ سند تفاهم و توافق با این سه کشور در حوزه‌های مختلف اعم از انرژی صنعت و معدن و نیروگاه به امضا رساندیم و اساس کار این بود در ابتدا صدور خدمات فنی مهندسی و دوم صادرات محصولات دانش‌بنیان و سوم تأمین مواد اولیه با قیمت مناسب و چهارم ایجاد بازارهای جدید صورت بگیرد.


رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: در زمینه انرژی تفاهم‌نامه‌هایی در حوزه بالادستی و پایین‌دستی منعقد شد که اگر اینها اجرایی شود به دنبال اقداماتی که در این دو سال صورت‌گرفته گام‌های مؤثری خواهد بود.

نورنیوز

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − هفت =