پای زاکربرگ در کفش ماسک؛ «تردز» رقیب توییتر می‌شود؟!

نورنیوز ـ گروه جامعه: «مارک زاکربرگ» مدیرعامل شرکت متا که صاحب شبکه‌های اجتماعی فیس‌بوک و اینستاگرام است بالاخره نسخه رقیب توییتر را رونمایی کرد تا «ایلان ماسک» مالک این شبکه را درگیر چالشی جدید کرده باشد.


بی‌بی‌سی در گزارشی در این خصوص نوشته است: از «تردز» به عنوان جایگزین توییتر نام برده می‌شود و زاکربرگ گفته شبکه اجتماعی جدیدش در ساعت اولیه فعالیت خود ۱۰ میلیون کاربر جذب کرده است.


زاکربرگ گفته که نرم‌افزار کاربردی تردز قصد دارد در تعداد کاربران از توییتر پیشی بگیرد و آن را یک رقیب «دوستانه» برای توییتر معرفی کرده است.


کارشناسان می‌گویند تردز می‌تواند کاربران توییتر را که از تغییرات اخیر در این پلتفرم ناراضی هستند، جذب کند.


البته تردز هنوز در اتحادیه اروپا برای استفاده کاربران فعال نشده است.


کاربران این شبکه اجتماعی جدید می‌توانند تا حداکثر ۵۰۰ حرف یا کاراکتر را در هر پست استفاده کنند که شباهت زیادی با توییتر دارد.




 


زاکربرگ پیش از این گفته بود که «دوستانه» بودن این سکو یا پلت‌فرم در نهایت کلید موفقیت آن خواهد بود.


او در پاسخ به سوالی در مورد اینکه آیا تردز از توییتر بزرگتر خواهد شد، گفت: «مدتی طول می‌کشد، اما فکر می‌کنم به بیش از یک میلیارد نفر کاربر برسیم.»


مدیرعامل متا گفت: «توییتر این فرصت را داشته است که این کار را انجام دهد، اما موفق نشده است.»


ایلان ماسک، مالک توییتر که آن را در ماه اکتبر سال گذشته خرید، در واکنش به راه‌اندازی تردز گفته: «بی‌نهایت ترجیح می‌دهم که توییتر مورد حمله غریبه‌ها قرار بگیرد، تا اینکه در شادی کاذب اینستاگرام پنهان شود.»


تردز اکنون در بیش از ۱۰۰ کشور از جمله بریتانیا برای دانلود در دسترس قرار گرفته، اما به دلیل نگرانی‌های نظارتی هنوز در اتحادیه اروپا در دسترس نیست.


با وجود اینکه تردز یک برنامه مستقل است، کاربران با استفاده از حساب اینستاگرام می‌توانند وارد آن شوند و نام کاربری اینستاگرام آنها وجود دارد، اما گزینه‌ای برای تغییر پروفایل و ایجاد نام کاربری اختصاصی برای تردز موجود است.


متا می‌گوید کاربران همچنین می‌توانند همان حساب‌هایی را که در اینستاگرام دنبال می‌کنند، انتخاب کنند. این برنامه به کاربران اجازه می‌دهد در اینستاگرام خصوصی باشند، اما در تردز عمومی باشند.


در حال حاضر چندین شبکه اجتماعی برای جایگزینی توییتر در دسترس کاربران است که از جمله می‌توان به بلواسکای و ماستودون اشاره کرد که تلاش دارند کاربران توییتر را جذب کنند.


برخی از کاربران اولیه در روز چهارشنبه مشکلاتی را هنگام آپلود تصاویر گزارش کرده‌اند.


لغو فالو کردن، مسدود کردن، محدود کردن یا گزارش پروفایل‌های دیگر نیز امکان‌پذیر است و هر حسابی که کاربران در اینستاگرام مسدود می‌کنند به طور خودکار در تردز هم مسدود می‌شوند.


از زمانی که ایلان ماسک صاحب توییتر شد، بسیاری از کاربران توییتر با استناد به رفتارهای نامنظم و دیدگاه‌های سیاسی ماسک به صورت علنی نارضایتی خود را از این سکو و شیوه اداره آن، اعلام کرده‌اند.

نورنیوز

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 5 =