ولایتی باید پاسخگوی شکست ائتلاف انتخابات باشد/ جامعه روحانیت از کاندیداتوری وی حمایت نکرده بود

نوه رئیس فقید مجلس خبرگان رهبری: ولایتی باید روز قیامت پاسخگوی شکست ائتلاف انتخاباتی باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس(طبس نیوز)،حجت الاسلام سید محمدحسین (فرید) میرلوحی، نوه رییس فقید مجلس خبرگان در گفتگو با خیبرآنلاین در باره اینکه “رسانه ها و افراد مختلف درباره ۳ روز مانده تا انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ مسایل متفاوتی را نقل می کنند، با توجه به اطلاعاتی که شما دارید، چرا آقای ولایتی طی آن روزها خود را از دسترس آیت الله مهدوی کنی خارج کردند”؟، گفت: البته نمی توانیم نیت خوانی کنیم اما با توجه به اینکه بنده در جریان جزییات کامل این مساله بودم، آن را نقل می کنم.

وی خاطرنشان کرد: سه روز قبل از انتخابات، ابتدا ابوی ما با یکی از همراهان آقای ولایتی تماس گرفتند و آن بنده خدا گفت که ایشان مشغول سخنرانی تبلیغاتی هستند. بعد از آن هم یکی دوبار دیگر تماس گرفته شد اما آقای ولایتی پاسخ ندادند؛ درحالی که ابوی ما در کنار آیت الله نشسته بودند و می خواستند پیغام ایشان را به آقای ولایتی برسانند.

نوه آیت الله مهدوی کنی با بیان اینکه ایشان می خواستند تنها این جمله را بگویند که من نمی خواهم به اجبار شما را به سمتی بکشانم، اما آیا با عهدی که با ما بستید، هستید یا خیر؟! اظهارداشت: شما(ولایتی) به ما قول دادید و گفتید که هرکس رای بیشتری دارد، دیگران به نفع آن فرد کنار می کشند؛ آیا بر این قول هستید؟ متاسفانه آقای ولایتی به تماس های حاج آقا پاسخ ندادند.

“در یک روز از طرف شخصیتی مانند آیت الله مهدوی کنی سه بار با آقای ولایتی تماس گرفته می شود و او به این تماس ها پاسخ نمی دهد، این چه مفهومی می تواند داشته باشد؟”

میرلوحی با اعلام اینکه حاج آقای مهدوی حتی نامه سرگشاده ای خطاب به آقای ولایتی نوشتند که در صورت عدم پاسخگویی ایشان به تلفن حاج آقا، این نامه در رسانه ها منتشر شود، یادآورشد: حتی این نامه در اختیار یکی از خبرگزاری های معروف کشور جهت انتشار هم قرار گرفت، اما در نهایت از این اقدام صرف نظر کردند.

وی در ادامه درخصوص اینکه آیا ولایتی  بعد از انتخابات با آیت الله مهدوی دیداری کرد،؟ گفت: فکر نمی کنم دیدار خاصی با موضوع انتخابات برگزار شده باشد.

نوه رئیس فقید مجلس خبرگان رهبری همچنین درپاسخ به این پرسش” جامعه روحانیت مبارز از کاندیداتوری علی اکبر ولایتی در انتخابات حمایت کرده بود”، افزود: این هم از آن دروغ هایی است که درست کردند. ما کاری به طرفداری عده ای نداریم الان داریم در مورد “جامعه روحانیت مبارز” صحبت می کنیم، قضیه این بود که یکی از آقایان مرتبط که الآن هم در دولت مسئولیت دارد، به آقای قالیباف گفته بودند که در قبال حمایت از شما، چند پست باید به من بدهید که آقای قالیباف با این مساله مخالفت کردند.

وی اضافه کرد: به آقای ولایتی هم مطرح کرده بود که ظاهرا وعده مثبتی گرفت، پس از آن، این فرد با آیت الله یزدی تماس می گیرد و بنابر زعم خویش به ایشان می گوید که نظر آیت الله مهدوی بر روی فلانی است. آقای یزدی هم با شنیدن این خبر و با احتمال اینکه سخنان آن فرد صحت دارد و نظر آقای مهدوی کنی نیز اینچنین است، بیانیه ای نوشتند و از آقای ولایتی اعلام حمایت کردند.

میرلوحی گفت: بیانیه ای که البته موجب بحث در جامعه مدرسین هم شد و بعد از انتخابات، آقای یزدی به آقای مهدوی این ماجرا را تعریف کردند و رسما گفتند ما را در فهم رای شما به اشتباه انداختند. جالب اینجاست که همان فرد، ظاهرا با دیگران هم بسته بود چون دیدیم که پس از شکست آقای ولایتی، آن بنده خدا در دولت فعلی هم پست و مقام گرفت! این کل ماجرای اعلام از آقای ولایتی بود و نظر جامعه روحانیت هرگز اینچنین نبود.

“آقای مهدوی هم وقتی دیدند که باز تشتت آراء درست شده و احتمال شکست بالا رفته است، اینجا هم سکوت کردند”.

وی در پایان این گفتگو پیرامون عبارات زیر(شخصیت ها شاخص سیاسی) کوتاه پاسخ داد.

دانشگاه امام صادق(ع): بهترین دانشگاه ایران

حوزه علمیه مروی: جایی که باید اداره کننده اش مرجع اعلم تهران باشد

حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی: سرمایه ی قدیم انقلاب اما مرد ایجاد تردیدها و تشکیک ها

دکتر محمود احمدی نژاد: نیروی جهادی که باید خود را تحت هدایت روحانیت تعریف کند

شیخ حسن روحانی: (با مکث طولانی) به تعبیر رهبری فرزند انقلاب و رییس جمهوری که بین دو طیف فکری متفاوت گرفتار شده است و باید سریعتر تصمیم خود را بگیرد

حاج آقای پناهیان: مجاهد به تمام معنای انقلابی و خوش فکر

علی اکبر ولایتی: کسی که باید روز قیامت پاسخگوی شکست ائتلاف انتخاباتی باشد

دکتر سعید جلیلی: آینده دار

ابراهیم انصاریان: دلسوز حاج آقا

آیت الله مهدوی کنی: بعد از امام(ره) و مقام معظم رهبری مثال یک فرد جامع الاطراف بودند

مذاکرات هسته ای: صحنه اتمام حجت برای کسانی که همچنان به آمریکا خوشبین هستند

امام خامنه ای: نایب برحق امام زمان(عج)

جبهه پایداری: باید پاسخگوی علت انشعابشان باشند

سید محمدحسین میرلوحی: طلبه ای که می خواهد سرباز امام زمان(عج) باشد ولی خیلی عقب هست.

منبع:نماینده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 3 =