مرزهای زرباطیه و مهران در اولویت خدمات رسانی به زائران اربعین است

نورنیوز – گروه فرهنگ و جامعه: «عبدالامیر الشمری» روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران در مرز بین المللی مهران اظهار کرد: بیشتر از ۵۰ درصد از زوار اربعین حسینی از مرز مهران وارد کشور عراق می شوند و بر این اساس باید بیشتر امکانات مورد نیاز نیز در این نقطه متمرکز شود.


او افزود: استانداران ایلام و واسط عراق کارهای زیرساختی خوبی در دو طرف مرز انجام داده و توسعه راه ها در دستور کار قرار گرفته است.


وزیر کشور عراق یادآور شد: سامانه های ثبت ورود و خروج در مرز زرباطیه عراق افزایش یافته و بیش از ۱۲۰ گیت برای سهولت و سرعت بخشی در ترددها ایجاد خواهد شد.



الشمری تأکید کرد: حدود ۲۰۰ خودرو متشکل از اتوبوس و سایر خودروها برای حمل و نقل عمومی و انتقال زوار در مسیرهای ورود و خروج پیش بینی شده است.


او با اشاره به گرمای هوا در اربعین پیش رو یادآور شد: آب شرب برای زوار در مرز زرباطیه فراهم و ورود خودروهای امدادی هم مورد توافق قرار گرفته است.


وزیر کشور عراق اضافه کرد: هفته آینده کمیته و قرارگاه مشترک بین دو استان واسط و ایلام در ایران و عراق ایجاد و آخرین نیازسنجی ها و تصمیمات با هماهنگی مسئولان تا ۲ هفته آینده اتخاد می شود.


الشمری گفت: استانداران دو طرف مرز باید در هماهنگی کامل با یکدیگر باشند تا مشکلات احتمالی شناسایی و در سریع ترین زمان ممکن تصمیمات لازم برای حل آنها اخذ شود.



استاندار واسط عراق نیز در این نشست با اشاره به نیاز زوار به آب و یخ در ایام اربعین گفت: انتظار داریم مسئولان ایرانی در تأمین آن بویژه در مرز زرباطیه به کمک مقامات عراقی بشتابند.


محمد جمیل المیاحی تأکید کرد: تامین ۴۰۰ الی ۶۰۰ هزار بطری آب در پایانه مرزی زرباطیه نیاز است که باید مسئولان ۲ کشور در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند. او همچنین بر تأمین تانکر آب و یخ و ایجاد کارخانه یخ در ۲ سوی مرز تأکید کرد.


استاندار واسط استقرار آمبولانس و نیروهای امدادی و خدماتی در مرز زرباطیه را خواستار شد تا بتوان به حوادث احتمالی خدمات درمانی و پزشکی مورد نیاز ارائه کرد.

ایرنا

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − سه =