ارسال آن‌لاین اطلاعات از عمق ۳هزار کیلومتری دشمن توسط پهپادهای سپاه

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت : امروز به پهپادهایی مجهز هستیم که می‌توانند ۳۰۰۰ کیلومتر را با فناوری رادارگریز طی و تصاویری از میدان دید خود تهیه کنند و به‌لحظه آن اطلاعات را منتقل کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس(طبس نیوز)،سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور که عصر دیروز در سالن‌های همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، اظهار داشت: کسانی که می‌خواهند جهان را مدیریت کنند و یا بازیگری کلیدی در مسیر تحولات جهان باشند، باید ابتدا ذهن‌ها و باورهای مردم و جوامع را مدیریت کنند.

وی افزود: بدون تسلط بر باورها نمی‌توان جهان را مدیریت کرد. و ملت‌ها آن‌گونه عمل می‌کنند که می‌اندیشند.

سردار سلامی گفت: تصور جهانی بر این بود که همه ملت‌ها باید بر قاعده نظم ساخته شده توسط قدرت‌های بزرگ عمل کنند، ولی هنر بزرگ انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) این بود که تصوراتی را که قدرت‌های استکباری برای جهان ساخته بودند فروپاشاند. امام خمینی(ره) به ملت‌ها این فهم را القا کرد که می‌توان به هویت حقیقی خود بازگشت، مستقل از اراده قدرت‌ها زندگی کرد و نظام موجود را به هم ریخت و بر اساس ارزش‌های خود زندگی کرد.

وی با بیان اینکه اندیشه سازی و استقلال در تفکر پایه استقلال کشورهاست، گفت: منطق امام فراتر از جغرافیا و تمدنی خاص بود و به بخش بزرگی از سیاره زمین تعلق داشت. انقلاب اسلامی نظام موازنه قوای ژئوپولیتیک دوران قدیم را در هم شکست و یک نظم جدید ژئوپولیتیک را بنا نهاد.

جانشین فرمانده کل سپاه با ذکر این نکته که پیروزی انقلاب اسلامی هشداری برای تولید قطب جدیدی از قدرت بود که هندسه قدرت جهانی را تغییر می‌داد، اظهار کرد: دشمنان ما با دو موضوع مهم انقلاب برخورد کردند، اولین نکته این بود که جمهوری اسلامی ایران نباید به یک مدل موفق تبدیل شود و سعی کردند جمهوری اسلامی را نظامی ضعیف‌شده، عقب‌مانده، ناکارآمد و فاقد تدبیر نشان دهند.

وی اضافه کرد: نکته دوم این بود که از شعاع نفوذ انقلاب به سایر ممالک اسلامی بکاهند. اما تفکر و اندیشه‌ای که توانست این دو عنصر خطرناک در راهبردهای دشمن را شناسایی و برای ناکام ماندن دشمن برنامه‌ریزی کند، اندیشه بسیجی و انقلابی است.

سردار سلامی با بیان اینکه قدرتی که می‌تواند جبران‌گر عدم تقارن قدرت باشد همان تفکر بسیجی است، تأکید کرد: ما با این مدل امروز توانسته‌ایم پیروزی‌های بزرگی به دست بیاوریم و شکست‌های بزرگی را بر دشمن تحمیل کنیم. دفاع مقدس سرشار از این تفکر بود. داستان عملیات‌های ما در طول تاریخ جنگ‌های دنیا بی‌سابقه است. ما اگر می‌خواستیم با آموزه‌های سنتی و مدرن بجنگیم، شکست می‌خوردیم. اما پیروز شدیم چون توانستیم استراتژی مستقل نظامی را تولید کنیم. ما هرکجا به قدرت درون‌زای کشور تکیه کردیم موفق شدیم و هرکجا به دیگران امید بستیم، ضعیف و عقب‌مانده ماندیم.

وی ادامه داد: این تفکر بعد از جنگ به سایر میادین گسترش یافت و راهبرد دفاعی کشور نیز کنار نرفت. امروز قدرت موشکی جمهوری اسلامی ایران جزو قدرت‌های طراز اول جهانی است و این موضوع بدون اتکا به قدرت‌های جهانی پدید آمده است.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به هدایت استادانه مقام معظم رهبری در تولید افق‌های آرمانی، اظهار کرد: ما حدود ده سال قبل آرزو داشتیم یک پرنده بدون سرنشین در مسیری راهبردی و دوربرد داشته باشیم. اما سپاهی‌ها و بسیجی‌ها با تکیه بر تفکر «ما می‌توانیم» آن را عملی کردند.

وی اضافه کرد: این کار در سوله‌های ساده آغاز شد و در نهایت موتوری ساخته شد که فن‌آوری ساخت آن ــ که نوعی موتور دوار بدون پیستون است ــ تنها در اختیار انگلیس بود و آمریکایی‌ها نیز از انگلیس تهیه می‌کنند.

سردار سلامی ادامه داد: ما به این تکنولوژی دست پیدا کردیم و امروز کشورهای پیشرفته برای تهیه این موتورها با ما قرارداد می‌بندند. پهپادهایی که می‌توانند ۳۰۰۰ کیلومتر را با فناوری رادارگریز طی و تصاویری از میدان دید خود تهیه کنند و به‌لحظه آن اطلاعات را منتقل کنند. زمانی این موضوع فراتر از آرزوی ما بود، اما این کار را فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های کشور انجام دادند.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان “۱۵ سال پیش به‌دنبال تولید رادارهایی بودیم که تا صد کیلومتر برد داشته باشند” تأکید کرد: امروز رادارهایی داریم که ماهواره‌ها را در آسمان رصد می‌کنند.

وی گفت: ما امروز ماهواره می‌سازیم، درحالی که دانش هوافضا جزو دانش‌های ممنوعه از طرف دشمن بود. اما ما موفقیت‌های عظیم به دست آوردیم و هرکجا تحریم بودیم، موفق‌تر شدیم.

سردار سلامی اظهار کرد: امروز لشکرهایی از متفکران بسیجی در کشور حضور دارند که می‌توانند کشور را در هر شرایطی در اوج نگه‌دارند. عده‌ای می‌خواهند چهره بسیج را زخمی کنند، اما این جامعه بر بال اندیشه بسیجی در حال رشد است.

وی در ادامه به ساخت پالایشگاه‌ها توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) اشاره کرد و گفت: به‌زودی پالایشگاهی افتتاح می‌شود که معادل همه بنزین‌هایی که در کوره مصرف می‌شوند، بنزین تولید می‌کند. این بالندگی نیز در شرایط تحریم صورت گرفته است.

جانشین فرمانده کل سپاه درباره اقتدار نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس، بیان داشت: شناورهای ما به‌موازات شناورهای آمریکایی حرکت می‌کنند و از آنها فیلم می‌گیرند. تنها کسانی که آمریکایی‌ها را در دریا مؤاخذه می‌کنند ما هستیم. ما از آنها سؤال می‌پرسیم و آنها را امر و نهی می‌کنیم، این همان قدرت بسیجی است.

وی با اظهار اینکه هنوز عده‌ای تصور می‌کنند آمریکا قدرت برتر نظامی دنیاست، تأکید کرد: خود غربی‌ها آن تصور را ندارند، مجله‌ای آمریکایی در مقایسه توان نظامی این کشور نسبت به ۱۵ سال پیش آن را با عبارت «یک قدرت خسته و پوسیده» توصیف کرده بود.

سردار سلامی در بخش دیگری از سخنان خود در موضوع سیاست خارجی و نفوذ قدرت منطقه‌ای جمهوری اسلامی اعلام کرد: ما یک الگو هستیم که نشان دادیم یک کشور می‌تواند مقاومت و پیشرفت کند. انقلاب اسلامی مرزهای جدیدی را گشوده است. امروز در شرق مدیترانه، شبه‌جزیره حجاز و شمال آفریقا مرزهای انقلاب توسعه پیدا کرده‌اند.

وی افزود: روزگاری دشمن همه روند و حوادث منطقه را می‌ساخت و همه مجبور بودند در کریدوری که آنها تهیه می‌کردند حرکت کنند. اما امروز آمریکا در شرق مدیترانه نتوانسته‌ معمای امنیتی صهیونیست‌ها را که در چهار جنگ آخر با حزب‌الله و مقاومت شکست خورده است حل کند.

سردار سلامی ادامه داد: آنها می‌خواستند رژیم سوریه را سرنگون کنند، اما امروز شاهدیم رژیم سوریه بیش از گذشته قدرتمند است و آمریکایی‌ها در یک ابهام راهبردی به سر می‌برند و نمی‌دانند با چه‌فرمولی می‌توانند خود را از این میدان دور کنند. امروز ابهام در راهبردهای آمریکا در منطقه نیز محرز است. آنها به درجه‌ای از نزول قدرت رسیده‌اند که نمی‌توانند منفعت سیاسی ایجاد کنند.

جانشین فرمانده کل سپاه تأکید کرد: امروز تحولات راهبردی، تاکتیکی و سیاسی منطقه با ابتکار عمل ایران در عراق در جریان است. ائتلاف سردرگم آمریکایی‌ها علیه داعش، تحقیرآمیزترین نوع راهبرد برای آمریکایی‌ها بوده است.

وی اضافه کرد: حزب‌الله در لبنان شکل‌گرفته است و در هر جنگی می‌تواند رژیم صهیونیستی را با شکست مواجه کند. امروز هیچ نقطه‌ای از مناطق اشغالی وجود ندارد که محل تقاطع موشک‌های حزب‌الله از شمال و فلسطینی‌ها در جنوب نباشد. وی با اشاره به شکل‌گیری گروه‌های مقاومت در افغانستان، حزب‌الله در لبنان، جهاد و حماس در فلسطین، بسیج نیرومند در عراق و سوریه و انصارالله در یمن تصریح کرد: امروز سرزمینی وجود ندارد که امکان تهدید برای انقلاب اسلامی باشد و قدرتی در مقابل آن ظهور نکرده باشد.

سردار سلامی در ادامه صحبت‌های خود با بیان اینکه انزوای سیاسی جمهوری اسلامی بی‌معنا است، اظهار داشت: کشوری که حل معادلات منطقه‌ای تنها با حضور او امکان‌پذیر نیست در انزوای سیاسی قرار ندارد و ما امروز پایانه دیپلماسی منطقه و جهان هستیم.

وی در پایان با بیان “ما امروز نگران هیچ چیز نیستیم” خاطرنشان کرد: قدرت دفاعی ما امروز بهترین پتانسیل و تکیه‌گاه را برای دستگاه دیپلماسی‌مان فراهم کرده و این یک حقیقت است و این راه با شتاب و اعتماد به نفس و باور قوی‌تری نسبت به گذشته ادامه دارد.

منبع:تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 20 =