صادرات سالانه ۴ میلیون تن قیر ایران به کشورهای مختلف

نورنیوز – گروه اقتصاد: «داوود محمدی» رئیس هیئت مدیره انجمن قیر ایران در حاشیه برگزاری نشست‌های تخصصی و نمایشگاه صنعت قیر ایران در امارات عربی متحده گفت:صنعت قیر ایران به عنوان یکی از ده صنعت ارزآور کشور با صادرات میانگین چهار  میلیون تن در سال و کسب جایگاه و سهم موثر در بازار بین‌الملل از بازیگران موثر در بازار  صادرات محصولات غیر نفتی است.


او اظهار کرد: در علم اقتصاد توسعه صادرات از مولفه‌های مهم و تأثیرگذاری است که همواره مورد حمایت ارکان حکمرانی است.


محمدی با اشاره به ظرفیت‌های تولیدی کشورمان، توجه به صادرات را اجتناب ناپذیر عنوان کرد و افزود: حمایت موثر و مستمر قوای محترم سه گانه کشور از این صنعت ارز آور الزامی است.


او با یاداوری نگاه راهبردی مقام معظم رهبری در حمایت از بخش خصوصی و تأکید مکرر ایشان بر ضرورت به کارگیری ظرفیت‌های بخش خصوصی خاطر نشان کرد: صنعت قیر ایران به عنوان یکی از ده صنعت ارزآور کشور با صادرات میانگین چهار  میلیون تن در سال و کسب جایگاه و سهم موثر در بازار بین‌الملل از بازیگران موثر در بازار صادرات محصولات غیر نفتی بوده  و نیازمند حمایت جدی است.


محمدی با تشریح اقدامات انجام شده از سوی انجمن قیر ایران در تقویت و حمایت از تولید ملی و تسهیل‌گری در حوزه صادرات اظهار کرد: عدم درک صحیح برخی دستگاه‌های اجرایی از ضرورت‌های پشتیبانی مستمر از صنعت قیر برای افزایش اشتغال داخلی و حضور فعال در بازارهای صادراتی موجب از میان رفتن بسیاری از فرصت‌های تکرار نشدنی در این حوزه شده است.


 رئیس هیئت مدیره انجمن قیر ایران از برگزاری نشست‌های تخصصی و نمایشگاه توانمندی‌های صنعت قیر ایران در شهر دوبی گفت: با هدف توسعه و تقویت بازارهای صادراتی با حضور جمعی از تولید کنندگان عضو انجمن قیر و شرکت‌های روغنی، مدیران شرکت‌های پالایشگاهی وتجار محترم در دبی طی چند روز گذشته اقدام به برگزاری این همایش در کشور امارات عربی متحده کرده‌ایم.


او گفت: در جریان نشست‌های تخصصی و ملاقات‌های متعدد و مذاکرات کاربردی که فعالان صنعت قیر ایران با خریداران و تجار فعال در این صنعت از کشورهای چین، هند، پاکستان و کشورهای آفریقایی انجام شد، زمینه‌های صادراتی بررسی و برخی قراردادهای قابل توجه منعقد گردید.


او خاطر نشان کرد:هرچند صادرکنندگان این صنعت به واسطه تحریم‌های ظالمانه با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کنند اما انجمن قیر ایران به‌عنوان تشکلی پویا همه ی تلاش خود را برای افزایش تعامل نزدیک و ارائه مشاوره تخصصی به فعالان این صنعت برای عبور از موانع تحریم به‌کار گرفته است.

نورنیوز

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − پنج =