ورود بیش از ۷۵۰ هزار زائر ایرانی به عتبات عالیات عراق تا کنون

رییس سازمان حج و زیارت گفت: تا کنون بیش از ۷۵۰ هزار زائر ایرانی برای حضور در عتبات عالیات عراق در ایام اربعین حسینی(ع) از مرزهای زمینی و هوایی وارد این کشور شده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس(طبس نیوز)،سعید اوحدی افزود: از این تعداد، حدود ۷۲ هزار نفر از طریق هوایی عازم عتبات عالیات عراق شدند. پیش بینی می‌شود تعداد زائران ایرانی حاضر در عتبات عالیات عراق در ایام اربعین حسینی(ع) از مرز ۸۰۰ هزار نفر عبور کند.

اوحدی با اشاره به باز شدن مرز شلمچه از روز گذشته ( شنبه) گفت: مرز شلمچه فعالیت خود را آغاز کرده اما به دلیل تراکم بالای جمعیت در این مرز، به زائران توصیه می‌شود برای ورود به عراق از مرزهای دیگر استفاده کنند.

رییس سازمان حج و زیارت همچنین به زائران ایرانی توصیه کرد با توجه به محدودیت‌های اسکان به دلیل تراکم زیاد جمعیت در عتبات عراق، پتو، لباس گرم و کفش راحت به همراه داشته باشند و در صورت وجود مشکل نیز به چادرهای هلال احمر مراجعه کنند. چادرهای هلال احمر در مسیر نجف به کربلا هر ۵ کیلومتر، نصب شده و آماده خدمت رسانی به زائران هستند.

اوحدی همچنین به زائران توصیه کرد، تاریخ بازگشت از عتبات را مدیریت کنند و برای برگشت از عتبات عجله نکنند زیرا ستاد دائمی اربعین در مرزها خدمات مناسبی برای بازگشت زائران، در نظر گرفته است.

منبع:تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 12 =