حضور زائران ایرانی در اربعین امسال ۱۲ درصد افزایش دارد

نورنیوز – گروه جامعه: سردار احمدرضا رادان صبح روز سه‌شنبه با حضور در نقطه صفر مرزی مهران در جمع خبرنگاران مستقر در مرز مهران، اظهار کرد: از ابتدای ماه صفر تاکنون چهار میلیون نفر زائر از مرزهای شش گانه کشور خارج شده‌اند و ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر نیز به کشور بازگشته‌اند.


او افزود: سهم مرز مهران از این تعداد تردد زائران، یک میلیون و ۵۰۰ هزار خروج و یک میلیون نفر ورود بوده و به ترتیب بیشترین تردد در مزرهای شش گانه متعلق به مهران، شلمچه، خسروی، چزابه، باشماق و تمرچین است.


سردار رادان با بیان اینکه حضور عموم مردم در اربعین امسال حماسه ساز و بی‌نظیر بود، ادامه داد: از امروز بنا به تجارب سال‌های پیشین حجم بازگشت زائران بیشتر از خروج خواهد بود.


او یادآور شد: برای اربعین امسال با توجه به شرایط سهل تردد زائران به سمت عراق تاکنون موردی از ورود یا خروج غیرقانونی زائران اعم از اتباع ایرانی و غیرایرانی از مرزهای شش‌گانه مشاهده و گزارش نشده و شرایط برای سفری سهل، ایمن و ارزان زائران فراهم شده است.


فرمانده فراجا در مورد تصادفات جاده‌ای هم گفت: امسال در ایام اربعین تا کنون ۳۱ درصد کاهش تلفات و تصادفات جاده‌ای ثبت شد که این امر بیانگر توجه و اهتمام رانندگان به توصیه‌های پلیس و رعایت قوانین رانندگی است.


او در مورد تسهیل در تردد روان و بدون توقف زائران از گیت‌های خروجی به سمت عراق هم توضیح داد: امسال در راستای معماری پلیس آینده، دپیلماسی های انتظامی با کشور عراق صورت گرفت.


سردار رادان یادآور شد: همچنین رایزنی و گفتگوهای مکرر وزرای کشور و امور خارجه ایران با طرف عراقی نیز در تسهیل ورود زائران به داخل خاک عراق فراهم و با کمک دولت و نیروی انتظامی عراق گره‌های ترددی گذشته مرتفع شد.


فرمانده فراجا در خصوص صدور گذرنامه‌ها هم توضیح داد: برای اربعین امسال نزدیک به سه میلیون درخواست صدور گذرنامه عادی و زیارتی ثبت شد که یک میلیون و ۶۰۰ مورد آن مربوط به گذرنامه‌های زیارتی بود.


به گفته سردار رادان ۸۰ درصد متقاضیان صدور گذرنامه از نرم افزار پلیس من استفاده کردند و همه متقاضیان گذرنامه‌های خود را دریافت کرده‌اند.

مهر

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 4 =