همان جریان باطل که در جنگ تحمیلی در بانه فاجعه آفرید، در فلسطین جنایت می‌کند

نورنیوز ـ گروه سیاست: آیت الله سید ابراهیم رییسی روز جمعه در دومین روز از سفر خود به استان کردستان در اجتماع مردم شهرستان مرزی بانه افزود: آنچه امروز در فلسطین می‌بینیم، نمونه‌اش را در جنگ تحمیلی دیده‌ایم که صدامیان از خدا بی‌خبر چگونه بر سر مردم بانه بمب ریختند و مردم را به خاک و خون کشیدند. 


او ادامه داد: امروز همان جریان باطل و همان آمریکا که در جنگ تحمیلی در بانه فاجعه آفرید، در فلسطین جنایت می‌کند؛ همان جریان که دیروز شهرهای کردستان و خوزستان ما را ویران کرد، امروز خانه‌های مردم فلسطین را ویران می‌کند.


رئیس جمهور یادآور شد: اگر دیروز صدام جنایتکار و آمریکایی‌ها و کشورهای شرور اروپایی مورد محاکمه قرار می‌گرفتند، امروز شاهد این جنایت هولناک به دست آمریکا و رژیم صهیونیستی نبودیم. ۴ هزار کودک فلسطینی به خاک و خون کشیده شدند. این جنایت در کجا مورد رسیدگی قرار می‌گیرد؟


رئیسی تاکید کرد: تردید نداریم جبهه حق و فلسطین پیروز خواهد شد.


او با اشاره به خدمات دولت و نظام در کردستان اظهار کرد: کارهای بسیاری انجام شده اما هنوز جای کار در استان وجود دارد، در شهرها و روستاهای کردستان به برکت انقلاب اسلامی و مجاهدان، کارهای بسیاری انجام شده‌ است.


رئیس جمهور گفت: رفع محرومیت در طول چهل سال انجام شده‌ اما کارهای دیگری هم در پیش است که باید انجام شود، اکنون چهره بسیاری از روستاها و شهرهای ما متفاوت شده‌ اما باز هم باید تلاش بیشتری صورت گیرد.


رئیسی یادآور شد: مردم منطقه کردستان به عنوان مرزبانان وفادار در دوران جنگ تحمیلی حقیقتا از کیان ایران اسلامی مرزبانی و دفاع کردند و شهدای بسیاری در این راه تقدیم کردند.


او با بیان اینکه باید همواره ایستادگی‌ها و مقاومت‌های مردم این سامان مورد قدردانی قرار گیرد، افزود: جریان حق و باطل در طول تاریخ همواره وجود داشته است و جریانی به دنبال حق‌گرایی و عدالت‌خواهی و مبارزه با فساد و زشتی‌ها است و جریان استکباری هم به دنبال ایجاد انحراف و فساد و تضییع حق مردم است.


رئیس جمهور اضافه کرد: ما در پیروزی انقلاب اسلامی دیدیم مردم عزیزمان حق خواهی و عدالت خواهی کرد و نظام ستمشاهی هم به دنبال زیاده خواهی و فساد و استکبار و خودخواهی و خودپرستی بود.


رئیسی با بیان اینکه ثمره دوران پهلوی و قاجار، فساد و وابستگی و از بین بردن استقلال و هویت مردم بود، افزود: آنان به دنبال ایجاد سلطه غربی و آمریکایی و انگلیسی‌ها در کشور بودند؛ همچنان که ارزش یک سرباز انگلیسی و آمریکایی از صاحب منصب نظامی رده بالای ما بیشتر بود.


او اضافه کرد: آنچه دانش‌آموزان و دانشجویان را در ۱۳ آبان بر آن داشت در مقابل استبداد ایستادگی کنند، دشمن شناسی و دشمن ستیزی آنان و پرچمداری امام راحل برای بیداری و حاکمیت حق بر باطل و برداشتن نقاب از چهره نفاق بود.


رئیس جمهور یادآور شد: بعد از پیروی انقلاب جبهه حق و باطل را باز هم دیدید که مردمی که خواهان استقلال و تشکیل نظامی مستقل بودند، مورد دشمنی دشمنان قرار گرفتند و با راه اندازی جنگ تحمیلی خسارت‌های بسیاری بر مردم وارد کردند.


رئیسی ادامه داد: مردم بانه نتیجه صبر و بردباری در مقابل هجمه‌های دشمنان را دیده‌اند و امروز در شهرها و روستاهای کردستان، به برکت انقلاب اسلامی و تلاش مجاهدان، کارهای بسیار خوبی صورت گرفته است.


رئیس جمهور اضافه کرد: ظرفیت در کشور بسیار است و جوانان در عرصه‌های علم و فناوری و حوزه‌های مختلف کاری و صنایع پیشرفته درخشیدند و دانشجویان و دانشگاهیان توانستند کارهای بزرگی در کشور رقم بزنند که جای مبالات و افتخار دارد.

نورنیوز

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 11 =