آخرین اخبار از وضعیت بیمارستان الشفاء در غزه؛ زمین‌گیر شدن تانک‌های اسرائیل در اطراف بیمارستان

نورنیوز – گروه بین‌الملل: به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از منابع میدانی پس از یورش شب گذشته تانک‌ها و کماندوهای ارتش رژیم صهیونیستی به بیمارستان الشفاء و نفوذ سربازان صهیونیست به بیمارستان و تیراندازی به مجروحین و کادر درمانی، رزمندگان حماس با حمله غافلگیرانه به تانک‌های رژیم در نزدیکی بیمارستان موفق به انهدام ده‌ها تانک‌ها و خودرو زرهی شده‌اند.


به‌دنبال این رخداد، سربازان اسرائیلی از بیمارستان خارج شده و به خیابان‌های اطراف پناه برده‌اند.


در حال حاضر صهیونیست‌ها با استفاده از پهپادهای تهاجمی و تک تیراندازها بر روی بیمارستان اجرای آتش می‌کنند.


نبردهایی که از شب گذشته میان نیروهای مقاومت فلسطین و ارتش متجاوز صهیونیستی در اطراف و محوطه بیمارستان الشفاء آغاز شده است به‌شدت ادامه دارد.


به‌دلیل پرتاب بمب‌های دود زا از سوی رژیم به داخل ساختمان، قطع برق و شکسته شدن شیشه‌ها بر اساس موج انفجار و همچنین قطع ارتباط  بیمارستان با محیط بیرونی، ده‌ها مجروح و بیمار که در میان آنها تعداد زیادی کودک و افراد کهنسال نیز هستند با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند.

قتل عام ۳۰ نفر هنگام خروج از بیمارستان الشفاء

نظامیان متجاوز صهیونیست، ۳۰ نفر از جمله چندین زن و کودک را هنگام تلاش آنها برای خروج از بیمارستان الشفاء به ضرب گلوله مستقیم به شهادت رساندند.

 


بیش از ۹۰۰ بیمار و ۵ هزار آواره در خطر مرگ حتمی


مدیر مجتمع پزشکی الشفاء در غزه اعلام کرد که بخش‌های مختلف بیمارستان به روی همه افرادی که پس از یورش نظامیان صهیونیست بازداشت شده‌اند، بسته شده و هیچ کس قادر به ورود یا خروج نیست، جراحت مجروحان پس از توقف تمام خدمات بهداشتی در حال عفونت پیدا کردن است.


هیچ پزشکی قادر به حرکت از یک مکان به مکان دیگر در داخل بیمارستان نیست. اشغالگران تنها لوله انتقال آب بیمارستان را منفجر کردند و یک قطره آب هم نداریم.


بیش از ۹۰۰ بیمار و ۵ هزار آواره با خطرمرگ حتمی روبرو هستند. توانستیم پیکرهای ۸۲ نفر را دفن کنیم، ۶۰ پیکر در بخشهای اورژانس مانده که قادر به دفن آنها نیستیم.

 


جهاد اسلامی: «جو بایدن» دروغگو مسئول یورش به بیمارستان الشفاء غزه است


جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا دروغگو و حیله گر است و مسئولیت یورش اشغالگران صهیونیست به بیمارستان الشفاء غزه برعهده وی است.

این جنبش افزود: سخنان بایدن درباره لزوم حمایت از بیمارستان‌های غزه، اظهاراتی حیله گرانه و برای سرپوش گذاشتن بر جنایت یورش (نظامیان صهیونیست) به این بیمارستان بود.

جهاد اسلامی فلسطین همچنین نسبت به وقوع قتل عام تمام عیار در داخل بیمارستان الشفاء غزه پس از چند روز محاصره و بمباران از سوی رژیم صهیونیستی هشدار داد.



هدف قرار گرفتن یک یگان ویژه ارتش اسرئیل در غزه


گردان‌های المجاهدین: در چارچوب نبرد طوفان الاقصی، یک یگان ویژه ارتش رژیم صهیونیستی را که در داخل ساختمانی پناه گرفته بودند، با راکت سعیر هدف قرار دادیم و تلفاتی به آنها وارد کردیم.



 


در حال به روز رسانی…

نورنیوز

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 10 =