یارانه ویژه به چه خانواده‌هایی تعلق می‌گیرد؟

نورنیوز ـ گروه اقتصاد: پس از حذف ارز ترجیحی واردات کالاهای اساسی، یکی از دغدغه‌های اصلی دولت تمرکز بر روی سبد غذایی مردم بوده است تا فشار کمتری به مردم به خصوص دهک‌های پایین جامعه وارد شود.


 دولت سعی کرد تا از طریق یارانه‌ها سبد غذایی مورد نیاز مردم را در حد قابل قبولی تامین کند. بر این اساس طرح کالابرگ الکترونیکی را اجرا کرد.


در این خصوص علیرضا عسگریان، معاون وزیر کار و رفاه اجتماعی در یک برنامه تلویزیونی به جزئیات  طرح افزایش کالابرگ الکترونیک برای امنیت غذایی کودکان خانوارهایی که توسط وزارت بهداشت شناسایی شده‌اند پرداخت.


عسگریان با اشاره به جزئیات این یارانه، گفت: ۱۲۰ هزار خانوار مشمول این طرح شناسایی شده‌اند؛ این یارانه به دهک‌های یک تا پنج که دارای کودک زیر ۶ سال هستند اختصاص می‌یابد. برای دهک‌های یک تا پنج، «یک میلیون تومان» به ازای هر نفر و در دهک ۶ و هفت، ۶۰۰ هزار تومان به ازای هر نفر تعلق می‌گیرد.


او با بیان اینکه در یک خانواری که نیاز است برای ۲ فرزند امنیت غذایی اتفاق افتد، ۲ میلیون تومان برای آن خانواده درنظر گرفته می‌شود، گفت: این طرح از روز یکشنبه هفته آتی آغاز می‌شود و هم اکنون به خانوارها پیامک ارسال شده و لازم است توجه ویژه‌ای به آن شود.


این یارانه همچون یارانه اعتباری برای خرید ۱۶ قلم از مواد غذایی اختصاص می‌یابد و خانوارها با نصب برنامه کاربردی شما (شبکه ملی اعتبار) نیز می‌توانند از مشمولیت در این طرح مطلع شوند. همچنین فهرست تمام فروشگاه‌های فعال در اجرای طرح در این برنامه موجود است.


طرح کالابرگ الکترونیک براساس مصوبه مجلس در قانون بودجه اجرا می‌شود و هدف آن تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز خانوار است.

نورنیوز

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − 6 =