محصولات دانش‌بنیان دارویی ایران امکان صادرات به تمام کشورهای جهان را دارند

نورنیوز ـ گروه اقتصاد: نمایشگاه فارماتِک روسیه بزرگترین نمایشگاه صنایع دارویی این کشور، با حضور معتبرترین تولیدکنندگان صنایع دارویی جهان شامل تولیدکنندگان ماده موثر (API)، محصولات نهایی دارویی، پزشکی و آزمایشگاهی، تولیدکنندگان تجهیزات، مواد اولیه و جانبی، همچنین مکمل‌های غذایی و دارویی از ۲۱ تا ۲۴ نوامبر (۳۰ آبان تا ۳ آذر) در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی Crocus مسکو و با ارائه آخرین دستاوردهای صنایع دارویی کشورمان در حال برگزاری است.


انجمن سازندگان ماشین‌های دارویی ایران، شرکت دانش‌بنیان زرفارما، شرکت آروکو، شرکت فدکو، شرکت هوای ناب باران، شرکت صنایع نوآوران، شرکت نیتاورساز، شرکت آسا و شرکت سینا راد کالا، نمایندگان ایران در بیست و پنجمین نمایشگاه فارماتک روسیه هستند.


به همین مناسبت گفت‌وگویی داشتیم با برخی از شرکت‌های ایرانی حاضر در این نمایشگاه تا با دستاوردها و برنامه‌های آنان برای حضور در بازار روسیه بیشتر آشنا شویم.

مدیر صادرات شرکت دانش‌بنیان زرفارما با اشاره به تولیدات این شرکت در زمینه مواد جانبی صنایع دارویی شامل فروکتوز و گلوکز دارویی، مالتو دکسترین دارویی، نشاسته پری ژلاتینه دارویی و نشاسته دارویی مالتودکسترین گرید دارویی و انواع نشاسته‌های دارویی، گفت: محصولات این شرکت دارای استاندارهای معتبر BP و USP است و به واسطه اخذ استانداردهای آمریکا و انگلستان، عملا امکان صادرات به تمام کشورهای جهان را دارد.


آزاده کامیار با تاکید بر اینکه در حال حاضر به دلیل تحریم‌های گسترده غرب علیه کشور روسیه، امکان بسیار خوبی برای حضور شرکت‌ها و تولیدکنندگان ایرانی در این بازار فراهم شده است؛ گفت: به واسطه کیفیت بالای محصولات تولیدی شرکت زرفارما که به عنوان یک شرکت پیشرو و دانش‌بنیان ایرانی شناخته می‌شود، تلاش می‌کنیم که در کنار رقبای هندی و چینی خود، جایگاه مناسبی در بازار روسیه به دست آوریم.


مدیرعامل شرکت مهندسی زیستی آروکو که دومین حضور خود در فارماتِک روسیه را تجربه می‌کند، با تاکید بر اینکه حضور شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه امسال بسیار پررنگ‌ بوده است، گفت: شرایط خاص ارتباطات تجاری و اقتصادی روسیه با اروپا، امکان حضور شرکت‌های ایرانی در بازار روسیه را بیش از پیش فراهم کرده است.


معاون بازرگانی شرکت داروسازی ثامن، از دیگر شرکت‎‌کنندگان در این نمایشگاه، گفت: حضور گسترده شرکت‌های بین‌المللی، نشان از اهمیت این نمایشگاه برای تولیدکنندگان معتبر است.


در  نمایشگاه امسال بیش از ۴۶۰ شرکت معتبر و فن‌آور صنعت دارو از ۲۳ کشور جهان شرکت خواهند کرد و آخرین دستاوردهای دارویی خود را ارائه خواهند کرد.


شرکت‌هایی از چین، هندوستان، بلاروس، ایتالیا، آلمان، ایران، سوئیس، ترکیه، اسپانیا، کرواسی، اردن، آمریکا و روسیه از حاضران نمایشگاه امسال هستند و پیش‌بینی می‌شود بیش از هشت هزار نفر از متخصصان صنعت دارو از نمایشگاه امسال بازدید کنند.

نورنیوز

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × سه =