اذعان صهیونیست‌ها به تلفات سنگین در طوفان الاقصی؛ تلاش‌ها برای برقراری آتش‌بس دائم ادامه دارد

نورنیوز ـ گروه بین‌الملل: شمار صهیونیست‌های به هلاکت رسیده نیز بنابر اعلام منابع صهیونیستی حدود ۱۵۰۰ نفر بوده که بیش از ۳۸۰ نفر آن از نظامیان صهیونیست هستند. هر چند منابع مقاومت شمار نظامیان صهیونیست در جنگ غزه را بسیار بیشتر از آمار اعلامی می‌دانند که یکی از اسناد صحت این خبر دفن ۵۰ نظامی صهیونیست طی یک روز و فقط در یک گورستان صهیونیست‌ها است.

در عین حال، با میانجی‌گری مصر و قطر آتش‌بس چهار روزه که از جمعه گذشته آغاز شده بود، برای دو روز دیگر تمدید شد و قرار است بر اساس روال قبل طی این دو روز نیز تبادل اسرا و ورود کمک‌های انسانی و سوخت و مایحتاج اهالی غزه انجام شود.


طی چهار روز گذشته حماس و رژیم اسرائیل چهار دور دست به تبادل اسرا زدند و طی این مدت روزانه ۲۰۰ کامیون کمک وارد غزه شده است که بنا به گفته مقامات رسمی در این منطقه خیلی کم است. بر اساس اعلام وزارت خارجه قطر، حماس طی چها روز آتش بس در غزه ۶۹ اسیر اسرائیلی را آزاد کرد و در مقابل اسرائیل نیز ۱۵۰ اسیر فلسطینی که شامال زنان و کودکان بودند را آزاد کرد.

 


لابی نتانیاهو برای بقا در قدرت


بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل تا کنون با ۱۰ تن از نمایندگان حزب لیکود به صورت مجزا دیدار کرده تا مانع افزایش نارضایتی از رهبری خود شود.


نتانیاهو در این دیدارها خود را تنها کسی در اسرائیل معرفی کرده که می‌تواند از تشکیل یک دولت مستقل فلسطینی در کرانه باختری و نوار غزه جلوگیری‌ کند!


این نگرانی وجود دارد که پس از جنگ میزان نارضایتی از نتانیاهو در درون حزب لیکود نیز اوج بگیرد و او ناچار به کناره گیری از رهبری این حزب شود.

نورنیوز

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + چهار =