از جریمه ۵۰۰۰ دلاری طارمی تا اعتراض عجیب یک خبرنگار به عزت اللهی +برنامه جام ملت ها

اردن – کره جنوبی در نود دقیقه تمام نمی‌شود!


دو تیم ملی فوتبال کره جنوبی و اردن در شرایطی در مرحله نیمه نهایی مقابل هم قرار می‌گیرند که در مرحله گروهی یک بار مصاف دادند که کره جنوبی به سختی در آن بازی از شکست گریخت و تن به مساوی ۲-۲ داد.


تیم‌های ملی کره جنوبی و اردن تاکنون ۶ بار در تمام مسابقات مقابل هم قرار گرفته‌اند که سه بار کره جنوبی برده و سه بار هم بازی دو تیم به تساوی انجامیده که یکی از آنها در تورنمنت فعلی جام ملت‌ها در مرحله گروهی بوده است.این دو تیم یک بار دیگر هم در جام ملت‌ها بازی کرده‌اند که باز هم این بازی به تساوی انجامیده است.


حواشی بازی ایران-قطر 


بازی ایران و قطر فردا ساعت ۱۸:۳۰ برگزار می‌شود.


مارکز لوپز سرمربی اسپانیایی تیم ملی قطر: بازی با ایران سخت‌ترین و قوی‌ترین بازی برای ماست. باید به خوبی خود را آماده بازی با ایران کنیم./ نرسیدن به فینال شکست نیست.


سعید عزت‌اللهی هافبک تیم ملی: می‌دانستیم قطر با استفاده از امتیاز میزبانی، از شانس زیادی برخوردار است و مدافع عنوان قهرمانی محسوب می‌شود. به این تیم احترام می‌گذاریم و می‌دانیم بازی بسیار سختی پیش رو داریم. دوره گذشته هم به نیمه‌نهایی رسیدیم و می‌دانیم در چه جای حساسی قرار داریم.


قلعه‌نویی، سرمربی تیم ملی ایران: به بازیکنان تیم ملی گفتم مهم این است که بازی ژاپن را فراموش و به قطر فکر کنید که دوره گذشته قهرمان شده. بچه‌های ما شرایط حساس الان را درک کرده‌اند. نقدها علیه تیم ملی منصفانه نبود؛‌ ما بد بازی نمی‌کردیم و فقط موقعیت‌هایمان گل نمی‌شد. بین این دو نکته فرق زیادی است. بازی با قطر حساس‌ترین بازی ماست. شما زحمات ۵ بازی گذشته را در این بازی می‌بینید.اعتراض خبرنگاران عربی به ایرانم


قلعه نویی اشاره کرد که در بازی پیش رو تغییراتی را در ترکیب تیم ملی شاهد خواهیم بود.




 


ماجرای اعتراض خبرنگاران عربی برای خلیج فارس

برخی خبرنگاران عربی حاضر در محل نشست خبری سرمربی تیم ملی فوتبال ایران به این دلیل که عزت‌اللهی از عبارت «خلیج فارس» استفاده کرد، انتقاد کردند. مسئولان رسانه‌ای تیم ملی در واکنش به انتقاد و اعتراض این خبرنگاران عنوان کردند نام درست «خلیج فارس» است و عزت‌اللهی از اسمی تاریخی، اصیل و صحیح استفاده کرده است.


 


طارمی ۵۰۰۰ دلار دیگر جریمه شد!


در توضیح دلیل جریمه طارمی آمده است: این بازیکن در حالی که در بازی قبلی اخراج شده بود، بلافاصله بعد از سوت پایان بازی وارد زمین شد و با این کار محدودیتی را که روی بازیکنان اخراجی برای عدم ورود به زمین گذاشته شده است زیر پا گذاشت و این بار به پرداخت ۵۰۰۰ دلار جریمه شد. 


بر این اساس مهدی طارمی که پیش از این به دلیل دریافت دو کارت زرد در دیدار با سوریه، ۲۰۰۰ دلار جریمه شده بود، این بار نیز به پرداخت ۵۰۰۰ دلار دیگر جریمه شد و باید در مدت ۳۰ روز این جریمه را بپردازد و در صورت تکرار با جریمه سنگین‌تری روبرو خواهد شد. تیم ملی فوتبال ایران نیز به خاطر رخدادهای بازی با سوریه با جریمه روبرو شد. داور بازی به شش بازیکن تیم ملی ایران کارت زرد داد و بر این اساس تیم ملی ایران ۴۲۰۰ دلار نیز جریمه شد.



درخواست قطر برای تغییر ورزشگاه بازی با ایران

قطری‌ها خواهان انتقال بازی با ایران به ورزشگاه ۶۰ هزار نفری البیت هستند، زیرا ورزشگاه الثمامه که پیش از این برای برگزاری این بازی انتخاب شده بود، فقط ظرفیت ۴۰ هزار تماشاگر را دارد و این تعداد پاسخگوی نیاز آنها نخواهد بود. فدراسیون فوتبال ایران به صورت رسمی مخالفت خود را با تغییر ورزشگاه بازی ایران و قطر در جام ملت‌های آسیا اعلام کرد

برنامه زمانبندی مسابقات نیمه نهایی



 

نورنیوز

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 11 =