نشانه های جدید از احتمال توافق آتش بس در غزه

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا امروز با اظهاراتی که می تواند نشانه دستیابی حماس و رژیم صهیونیستی به توافق برای آتش بس و تبادل اسرا باشد خاطر نشان کرد؛ ما در صدد همکاری با قطر، مصر و اسرائیل برای دستیابی به توافق نهایی درخصوص اسرا هستیم و این مساله اکنون امکان پذیر است.

نورنیوز-گروه بین الملل: انتونی بلینکن وزیر خارجه امریکا با اعلام دریافت پاسخ حماس به طرح توافق تبادل اسرا گفت؛ برخی مسائل بسیار سخت وجود دارد که باید حل شود.

روز سه شنبه و در پایان گفت‌وگوهایی که میان نمایندگان آمریکا، مصر، رژیم صهیونیستی و قطر در قاهره بر سر دستیابی به توافقی جدید برای تبادل اسرا و توقف جنگ در غزه آغاز شده بود اعلام شد که مذاکرات بدون دستیابی به پیشرفتی «قابل ملاحظه» پایان یافت.

بلینکن اما امروز با اظهاراتی که می تواند نشانه دستیابی حماس و رژیم صهیونیستی به توافق برای آتش بس و تبادل اسرا باشد خاطر نشان کرد؛ ما در صدد همکاری با قطر، مصر و اسرائیل برای دستیابی به توافق نهایی درخصوص اسرا هستیم و این مساله اکنون امکان پذیر است.

پیشتر و پس از پایان مذاکرات قاهره در هفته جاری منابع صهیونیستی و آمریکایی در خصوص دلایل به نتیجه نرسیدن مذاکرات گفته بودند؛ اختلاف اصلی که مانع از پیشرفت به سمت مذاکرات جدی‌تر شده، تعداد بالای زندانیانی است که حماس خواستار آزادی آنها در قبال آزادی هر اسیر اسرائیلی و به‌ویژه سربازان زن و مرد است.

وزیر خارجه امریکا امروز با اشاره به برخی موانع برای دستیابی به توافق افزود؛ معتقدیم توافق درخصوص اسرا حتی با وجود سختی ها اکنون امکان پذیر است.

وی تصریح کرد؛ اولویت بازگرداندن اسرا از غزه است و ما معتقدیم این توافق حتی اگر سخت باشد ممکن است.

پس از انتشار اخبار ناامید کننده در خصوص نتایج اجلاس قاهره  و عدم دستیابی این نشست  به چارچوبهای مورد توافق حماس و رژیم صهیونیستی برای توافق بر سر آتش بس و تبادل اسرا، نگرانی ها در خصوص توسعه درگیریها بویژه حمله زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به رفح که بیش از ۱/۵ میلیون آواره فلسطینی در آنجا ساکن شده اند،افزایش یافته بود

سازمان ملل متحد نیز درباره تهاجم زمینی رژیم صهیونیستی به رفح هشدار داد و اعلام نمودکه این عملیات می‌تواند به «یک کشتار» در این شهر که در جنوب نوار غزه واقع شده و میلیونها فلسطینی در آن ساکن هستند، منجر شود.

نورنیوز

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − نه =