باید از مداخلات فرامنطقه‌ای جلوگیری کنیم/حامیان پزشکیان تعادلی در سیاست خارجی ندارند

نورنیوز-گروه سیاسی: «سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی» نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اطرافیان آقای پزشکیان تعادلی در سیاست خارجی و مناسبات بین‌المللی ندارند و تک چشمی به جهان نگاه می‌کنند در حالی که شهید رئیسی این تابو را شکست و با اقتدار سایه جنگ را از کشور دور کرد.

 «سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی» شامگاه دوشنبه چهارم تیر در چهارمین مناظره نامزدهای چهاردهمین دوره ریاست جمهوری با تبریک عید سعید غدیر گفت:  این روزها وقتی خدمت مردم می رسیم و مورد لطف قرار می گیریم از یک نظر مردم انتقاد می کنند که چرا واضح در این برنامه و برنامه های دیگر صحبت نمی‌کنید. چرا پاسخ اظهارنظرهای اعضای اصلی ستادها و مشاوران کاندیداها را نمی‌دهید. برخی از موضوعات به دولت شهید رئیسی عزیز و شخص شهید رئیسی برمی گردد؛ امشب تصمیم گرفتم کمی مصداقی‌تر موضوعات را مطرح کنم. 

وی درباره سیاست ایران در حوزه همسایگان خاطرنشان کرد: در حوزه همسایگان سیاست ایران همواره برقراری صلح و آرامش و جلوگیری از دخالت بیگانگان بوده است ضمن اینکه باید با همسایگان رابطه داشته باشیم. باید از مداخلات فرامنطقه‌ای جلوگیری کنیم. گرچه این سیاست متاسفانه مختل شد.

قاضی زاده هاشمی خاطرنشان کرد: یادتان هست دولت روحانی وقتی این دولت را تحویل داد به معنای واقعی کلمه جایگاه ما در منطقه محدود بود و اوضاع ما با همسایگان شرقی به چه ترتیب بود؟ 

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: با دولت سابق افغانستان تنش جدی داشتیم و تنش بالا گرفته بود و تهدیدات جدی از سمت افغانستان وجود داشت و  جریان رسانه‌ای و مهندسی افکار عمومی در ابتدای دولت شهید رئیسی بر روی کار آمدن طالبان  قصد داشت جامعه را طوری تحریک کند تا جنگ بی ثمر با طالبان شروع شود و در دولت اصلاحات که پزشکیان عزیز خود را امتداد آن دولت می‌داند، عناصر رسانه‌ای ما در مزار شریف به شهادت رسیدند و ما در آستانه یک جنگ قرار گرفتیم.

حامیان پزشکیان، تک چشمی به جهان نگاه می‌کنند
وی اضافه کرد: دلیل این اتفاقات این بود که حامیان پزشکیان تعادلی در سیاست خارجی و مناسبات بین المللی ندارند و تک چشمی به دنیا نگاه می کنند. هر وقت این جریان بر سر کار آمده است، سایه جنگ بر سر کشور افتاده و حتی امنیت ما را می‌خواستند، گدایی کنند.

قاضی زاده هاشمی یادآور شد: شهید رئیسی این تابو را شکست و با اقتدار و وعده صادق در کنار دلاوری رزمندگان سایه جنگ را از کشور ما دور کرد و رژیم صهیونیستی را سرجای خود نشاند. 

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: دوستانی که دنبال برجام دو و سه بودند، می‌خواستند دست ما را از قدرت خالی کنند و حتی اسدالله اسدی و حمید نوری دیپلمات های دولت روحانی که در زندان‌های اروپا بودند با اقتدار دیپلماتیک شهی رئیسی آزاد شدند.  الهام علی اف اواخر دولت روحانی برای ایران خط و نشان می‌کشید و کار به جایی رسیده بود که تاجیکستان و ترکمنستان با ما قهر بودند. رابطه با ما با کشورهای حاشیه خلیج فارس در دولت قبل چه اوضاعی پیدا کرده بود؟ هند و جیبوتی هم رابطه خود را با ما قطع کرده بودند. 

شهید رئیسی و شهید امیرعبداللهیان نشان دادند که استاد تعامل و مذاکره‌اند
قاضی زاده هاشمی گفت: شهید رئیسی و شهید امیرعبداللهیان نشان دادند که استاد تعامل و مذاکره اند. می‌گفتند بدون اذن کدخدا امکان تعامل با هیچکس و هیچ جا نیست اما هم روابط با عربستان اصلاح شد به طوری که بن‌سلمان به دنبال ارتقای روابط شخصی با شهید رئیسی بود و هم یخ مصر بعد از ۴۵ سال با ما آب شد و هم تنش با آذربایجان تمام شد. به بریکس و شانگهای هم پیوستیم.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: دیدیم که وقتی ضایعه شهادت رئیس جمهور رخ داد ایران آنقدر مورد توجه بود که هشت کشور جهان عزای عمومی اعلام کردند.

تکمیل می شود……

نورنیوز

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 10 =