تمجید آیت‌الله واعظ طبسی از مذاکره کنندگان

نماینده ولی فقیه در خراسان بزرگ گفت:‌ تیم مذاکره‌کننده ایران با گروه ۵+۱ بسیار قوی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس،آیت‌الله عباس واعظ طبسی در دیدار با گزینش‌گران استان که در محل تالار متبرکه اماکن رضوی برگزار شد، اظهار کرد: راه امام، تفکر و اندیشه امام را باید شناخته و آن را ادامه دهیم و برای دیگران تبیین کنیم؛ رسول خدا(ص) اگر با کسی سخن می‌‌گفت به خصوص با انسان‌هایی که اهل فکر و نظر بودند، این خصوصیت را به کار می‌گرفت و این بدان معنا بود که پیامبر اسلام(ص) دل به سخنان دیگران می‌دادند.

وی افزود: این خصوصیات در بحث‌ها و مناظرات پیامبر(ص) وجود داشت، به طوری که ایشان به طرف میدان می‌داد تا پشتیبانی از سخنانش را ارائه بدهد تا بعد از بیان حرف‌هایش هیچ بهانه‌ای برای طرف مقابل نداشته باشد که بگوید اجازه ندادند حرفم را بزنم؛ نکته دیگر این بود که به آن فرد احترام شده بود. مطلب دیگر این است که اگر حرف طرف را بشنویم و اجازه سخن ندهیم به نوعی او را تحقیر کرده‌ایم.

نماینده ولی فقیه در خراسان بزرگ بیان کرد: به نظر من اولین چیزی که همه مدیران باید به آن توجه کنند، این است که در مواجهه با مردم اجازه بدهند آنان حرف و دیدگاه‌های خود را بگویند؛ با این حال این مسئله در خصوص گروه‌های فکری هم تلقی می‌شود و با این نگاه نباید خیلی زود سخن طرف را قطع کنیم و باید به انسان‌های دارای سلایق مختلف اجازه بدهیم که دیدگاه خود را بیان کنند.

آیت‌الله واعظ طبسی عنوان کرد: هرکس سلایقی دارد و اگر اصول نظام را قبول داشته باشد و دیدگاه خود را مطرح کند آن فرد متهم نیست. با این حال هسته‌های گزینش یکی از مهم‌ترین مجموعه‌های مدیریت نظام است.

وی اضافه کرد: امروز یکی از بزرگترین مشکلات ما نیروهای انسانی است؛ با این حال در این بین کادری که نظام ما را در سطوح مختلف مدیریت می‌کند، انسان‌های برجسته و صاحب‌نظری که مبتنی بر رویکرد دینی، معیارها و سیاست‌های مقام معظم رهبری، نظام و حضرت امام باشد، کم داریم. همچنین از نیروهایی که از کیفیت لازم برخوردار نباشند، نمی‌توانیم برای اداره کشور استفاده کنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان بزرگ متذکر شد: امروز بیش از روزهای اول انقلاب نیاز به گذشت، صبر و حوصله است و با این نگاه امروز بیش از روزهای اوایل انقلاب نیاز به دوست و دشمن‌شناسی داریم، بنابراین آن کسانی در اولویت هستند که جزو کادر مدیریت نظام قرار دارند و به خصوص در هسته‌های مرکزی امروز، روز آماده بودن در فکر کردن برای چگونه با دشمن برخورد کردن و چگونه دفاع کردن باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه باید ایمان، اخلاق، گذشت و اخلاص در تیم گزینش ما وجود داشته باشد، تأکید کرد:‌ تیم گزینش ما با بیان این موارد موفق نشده روی افرادی که صلاحیت‌های لازم را دارند کار انجام دهد، بنابراین اگر این موارد وجود داشته باشد پایبندی به اخلاق و احکام اسلامی هم در کنارش وجود خواهد داشت؛ با این حال علم و تجربه باید در اختیار ایمان قرار بگیرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان بزرگ در پایان اضافه کرد: از عواملی که باید به آن توجه کرد این است که با کسانی که مصداق جریان نفاق هستند برخورد کنیم، تشخیص بدهیم و نگذاریم در دستگاه مدیریت نظام وارد شوند و در این راستا همکاری دستگاه اطلاعات با سیستم گزینش باید صمیمانه، دقیق و به دور از تندروی‌ها تساهل و تسامح باشد.

آیت‌الله واعظ طبسی در پایان با اشاره به روند مذاکرات ایران در گروه ۱+۵ تشریح کرد: تیم مذاکره‌کننده ما تیم بسیار قوی است و از خصوصیات این گروه وفاداری، پایبندی، احترام و رعایت اصولی به مصالح نظام، نگاه و بصیرت با رهبری نظام است و از خصوصیات دیگر این گروه این است که از مبانی اصولی نظام مقدس جمهوری اسلامی حمایت می‌کنند؛ با این نگاه دشمن آمده پشت تریبون و حرف‌هایی می‌زند و متأسفانه برخی از رسانه‌ها سخنان آنها را درج می‌کنند و سخنان گروه ما را منعکس نمی‌کنند.

منبع:مشرق نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + 9 =