نامه رهبرانقلاب از دلایل رشد محبوبیت و قدرت ایران در جهان است

نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیئت نظارت بر مطبوعات گفت: اینکه امام به گورباچوف نامه نوشت و اکنون رهبری به جوانان اروپا و آمریکای شمالی می‌نویسد از دلایل رشد محبوبیت و قدرت ایران در جهان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس،حجت الاسلام والمسلمین محسن قمی در همایش بازخوانی ۳۶ سال ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران که توسط واحدسیاسی تشکل جامعه اسلامی دانشجویان برگزار شد، به تبیین ساختار مجلس خبرگان رهبری برای دانشجویان شرکت کننده در این دوره پرداخت.

حجت الاسلام قمی با اشاره به اینکه اولین اقدام امام در ورود به ایران برگزاری رفراندوم جمهوری اسلامی بود، اظهار داشت: مردم ایران برای قانون اساسی کشور ۴ بار پای صندوق‌های رأی رفته‌اند چنین کاری را در هیچ جای جهان مشاهده نمی‌کنید چون امام خواستار در صحنه ماندن مردم بود.

وی گفت: جمهوریت همان اسلامیت و اسلامیت همان جمهوریت است.

نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیئت نظارت بر مطبوعات در تبیین تفاوت رأی مردم در نظام لیبرال ونظام اسلامی بیان کرد: در نظام لیبرال هیچ حقیقتی وجود ندارد که بتوان گفت رأی مردم درست بود یا نبود، رأی مردم همان درست و صدای اکثریت همان حقیقت است و کسی که رأی اکثریت را داشته باشد انتقاد ناپذیر است. در واقع حق باید خود را با او تطبیق دهد نه او با حق.

وی اظهار داشت: در نگاه اسلامی معتقدیم که رأی دادن حق و تکلیفی است که فرد باید حقیقت را تشخیص داده و رأی بدهد.

عضو مجلس خبرگان ادامه داد: در نظام اسلامی بعد از انتخابات هم وظیفه در صحنه بودن نباید فراموش شود و باید فردی که انتخاب شده را تحت نظر داشت و سنجید و هنوز تکلیف ساقط نشده است.

وی بیان کرد: ضرورت حضور در صحنه از الزامات نظام اسلامی و خانه‌نشینی از لوازم نظام لیبرال است.

حجت‌الاسلام قمی با ذکر اینکه  تشخیص دارا بودن ویژگی‌های ۶ گانه رهبری در تمام دوران به عهده مجلس خبرگان است بیان داشت: مجلس خبرگان را درلحظه‌ها باید شناخت به همین دلیل اعضای مجلس باید همیشه به روز باشند.

وی اظهار کرد: اینکه آمریکا نمی‌تواند با جمهوری اسلامی کنار بیاید و توافق کند، دست آنها نیست این در ذات آنها و نظام لیبرال آنهاست.

حجت‌الاسلام با اشاره به رو به زوال بودن قدرت آمریکا اظهار داشت: اکنون اروپا دوقطبی شده و آن تک قطبی بودن اعتقادی –سیاسی مد نظر آمریکا که خود رهبر آن باشد، دیگر وجود ندارد.

وی ادامه داد: نابودنشدن تروریسم در افغانستان  با وجود ادعای آمریکا مبنی بر نابودی طالبان در این جنگ از دلایل منفور شدن و کم قدرت شدن آمریکاست.

عضو مجلس خبرگان رهبری مشکلات اقتصادی را از دیگر دلایل  ضعیف‌تر شدن آمریکا برشمرد و تصریح کرد: اینکه آن موقع امام راحل به گورباچوف نامه می‌نوشت و اکنون مقام معظم رهبری به توده‌ای از مردم یعنی جوانان اروپا و آمریکای شمالی می‌نویسد، از دلایل رشد محبوبیت و قدرت ایران در جهان است.

وی در پایان اظهار داشت: افراد عضو این مجلس جدای از علایق سیاسی خود  فقط به منافع کشور فکر می‌کنند.

منبع:تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − 7 =