۲ هزار میلیارد از دارایی‌های‌ بابک زنجانی به وزارت نفت تحویل داده شد‌/۸۰ درصد ‌اموال وی در بانک‌های کشورهای خارجی است

نماینده مردم بروجن در مجلس با بیان اینکه تاکنون ۲ هزار میلیارد از دارایی‌های بابک زنجانی به وزارت نفت تحویل داده شده است، گفت: ‌حدود ۸۰ درصد از اموال وی در بانک‌های کشورهای خارجی چون ترکیه، مالزی، فرانسه و دیگر کشورهاست.

به گزارش پایگاه خبری طبس،امیرعباس سلطانی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نمایندگان در مجلس هم نقش وضع قانون را بر عهده دارند و هم وظیفه نظارت بر حسن اجرای قانون را.

وی نظارت بر حسن اجرای قانون را از وظیفه اول مهم‌تر دانست و بیان داشت: این وظیفه از این لحاظ با اهمیت‌تر است که ما در کشور قانون‌های زیاد داریم اما چون نظارت صحیحی بر اجرای این قوانین وجود ندارد این قوانین به خوبی و آن طور که شایسته است اجرا نمی‌شوند.

این مسئول با اشاره به خدماتی که نمایندگان استان در دوره‌های قبل ایفا کردند گفت: نمایندگان این دوره در سطحی ملی فعالیت داشته و نقش به سزایی در مسائل کلان کشور، مسائل خارج از کشور و مسائل درون استانی داشته‌اند.

سلطانی با اشاره به کم بودن تعداد نمایندگان استان افزود: نمایندگان استان با وجود کم بودن از نظر تعداد اما به خوبی توانسته‌اند ایفای نقش کرده و نه تنها از حقوق استان خود دفاع کرده بلکه در سطح فرا ملی هم فعالیت داشته باشند.

نماینده مردم بروجن به پرونده‌های فساد اقتصادی اشاره و خاطر نشان کرد: بعد از انقلاب اسلامی بزرگترین پرونده فساد مربوط به بابک زنجانی بود که طی ۱۴ ماه پیگیری منجر به دستگیری و انتقال این فرد به زندان گردید و در این پیگیری‌ها نمایندگان چهارمحال و بختیاری نقش موثری داشتند.

وی بیان داشت: ما هنوز خواهان برخورد قاطع با این مفسد اقتصادی هستیم و تاکنون ۲ هزار میلیارد از دارایی‌هایش به وزارت نفت تحویل  داده شده اما متاسفانه حدود ۸۰ درصد از اموال وی در بانک‌های کشورهای خارجی چون ترکیه، مالزی، فرانسه و دیگر کشورهاست.

سلطانی به وحدت میان نمایندگان استان اشاره و تاکید کرد: وحدتی که در بین نمایندگان استان برقرار است باعث شد تا ۲۳۶ میلیون متر مکعب آب از زاینده‌رود به استان تخصیص یابد و برای اولین بار حقی را که مداخله برخی از استان‌ها مانع از دریافت آن می‌شد، به استانی که تامین‌کننده ۱۰ درصد از آب کشور است بازگرداندند.

این مسئول با بیا اینکه راه‌آهن سراسری یکی دیگر از مواردی است که نمایندگان برای عبور آن از استان تلاش کردند افزود: راه‌آهن سراسری با گذشتن از اصفهان، بروجن، لردگان، شهرکرد و نهایتا خوزستان می‌تواند برای استان بسیار مفید باشد.

وی گفت: عبور راه‌آهن سراسری از استان که ۷۰ میلیارد ریال هزینه در بر دارد  تنها حاصل تلاش مجمع نمایندگان استان نیست بلکه در این راه استاندار هم بسیار تلاش کردند که جای قدردانی دارد.

سلطانی تاکید کرد: نظر ما بر روی راه‌آهن مسافربری بوده که با احداث آن حداقل ۳ میلیون مسافر در سال جابجا خواهد شد.

وی به پیگیری‌های مجمع نمایندگان و استاندار برای رقم زدن پروژه‌های هفت‌گانه اشاره کرد و بیان داشت: سه پروژه از این پروژه‌ها مربوط به شهرستان بروجن بوده و در سفر هیئت دولت به استان فولاد یک میلیون تنی استان تبدیل به فولاد ۲ میلیون تنی شد.

این مسئول هزینه پروژه انتقال آب بن بروجن را ۳ هزار میلیارد ریال برآورد کرد و ادامه داد: این پروژه باید تا سه سال آینده تکمیل شود.

وی به نبود جاده چهار بانده در مسیر شهرکرد به بروجن بعد از ۳۵ سال اشاره و تاکید کرد: جاده بروجن لردگان یکی دیگر از جاده‌های مهم کشور است که روزانه ۳۰ هزار ماشین سنگین و سبک در آن تردد می‌کنند و با این وجود جاده مناسبی ندارد و تصادفات در این جاده بسیار زیاد است.

سلطانی با بیان اینکه امسال در کشور خشکسالی بوده است گفت: در شهرستان بروجن هم ما با کمبود آب مواجه هستیم و کیفیت آب در این شهر اصلا مناسب نیست و شرایط موجود حتی از خط قرمزهای موجود هم عبور کرده است.

وی پروژه انتقال آب سبزه‌کوه به بلداجی، و دشت خشکیده فرادنبه و سفیدشت را راهی برای نجات از کم آبی دانست و گفت: این پروژه ۲۳ سال بود که راکد مانده و ما در این سه سال سعی کردیم تا اقدامات لازم برای عملیاتی کردن آن را انجام دهیم.

این مسئول با اشاره به قدمت شهرستان بروجن ادامه داد: این شهرستان با این سابقه تاریخی تنها یک بیمارستان قدیمی داشت که با وقوع یک زمین لرزه احتمال ویرانی آن حتمی بود.

سلطانی در ادامه گفت: با پیگیری‌های انجام شده ۸۰ درصد از عملیات ساخت بیمارستان ۲۲۰ تخت‌خوابی شهرستان انجام شده و در سال ۹۴ شاهد افتتاح آن خواهیم بود.

وی بروجن را تنها شهرستان فاقد خانه معلم عنوان کرد و افزود: با تلاش‌های صورت گرفته در سال آینده شاهد افتتاح این مرکز خواهیم بود.

نماینده مردم بروجن به بهره‌برداری ۷ مرکز بهداشت در سال جاری در شهرستان بروجن اشاره و خاطر نشان کرد: در بحث ورزش بروجن شهرستانی است که قهرمانان ملی و المپیکی زیادی داشته و در سال ۹۲ به عنوان المپیکی‌ترین شهر دنیا نسبت به جمعیت انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه اخیرا در بحث ورزش شهرستان دچار رکود شده است ادامه داد: ساخت سالن اجتماعات ورزش شهدا بروجن، راه‌اندازی هیئت‌های ورزشی، تکمیل سالن بلداجی و .. از جمله کارهایی است که برای خارج کردن ورزش از رکود انجام شده است.

وی با گلایه از نبود دانشگاه دولتی در دومین شهرستان استان افزود: دانشگاه پیام نور بروجن از سال ۱۳۵۰ در این شهرستان در حال تربیت دانشجو است و دانشگاه آزاد این شهرستان بعد از ۳۰ سال سابقه کاری توانسته در تعدادی رشته در مقطع کارشناسی ارشد مجوز دریافت کند.

سلطانی به دانشکده پرستاری بروجن اشاره کرد و گفت: این دانشکده با ۲۹ سال سابقه کار متاسفانه هنوز در ساختمان استیجاری شهرداری و آموزش و پرورش در حال فعالیت است و ساختمان مجزایی برای خود ندارد.

این مسئول از افتتاح اولین پارک بانوان در بروجن در سال آینده خبر داد و بیان داشت: همچنین در تلاشیم تا اولین سالن مختص بانوان را نیز در این پارک احداث نماییم.

وی کل بودجه تملک دارایی شهرستان در سال ۹۳ را ۸۰ میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد: با پیگیری‌های انجام شده ۱۲۰ میلیارد ریال هم غیر از سهم استان جذب شده است.

منبع:فارس

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × دو =