شهادت ۱۶ مامور پلیس در ۱۷ روز نخست امسال

شهادت ۱۶ مامور پلیس در ۱۷ روز نخست امسال، نظر پلیس در مورد ورود بانوان به استادیوم‌های ورزشی، کاهش ۹ درصدی وقوع سرقت در نوروز و افزایش ۳ درصدی سرعت مسافران نوروزی در جاده‌های کشور از مهمترین مباحث نشست خبری معاون اجتماعی ناجا بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس،سردار سعید منتظرالمهدی در نشست خبری خود که به منظور تشریح فعالیت‌های پلیس در طرح نوروزی برگزار شد، با اشاره به شعار امسال نیروی انتظامی با عنوان «آسودگی و ایمنی بیشتر با الزام به اخلاق، قانون و نظم عمومی»،‌ اظهار داشت: این شعار به معنای رویکرد و هدف نیروی انتظامی در سال ۹۴ است و ما با رویکردی اجتماعی، به دنبال پاسخگویی به مطالبات مردمی در کوتاهترین زمان ممکن هستیم.

معاون اجتماعی ناجا پاسخدهی به شعار امسال مقام معظم رهبری را نیز مستلزم پاسخگویی مناسب دولتمردان و جرات پوزش طلبی آن‌ها در قبال اشتباهاتشان خواند و افزود: علاوه بر وظایف دولتمردان، مردم نیز می‌بایست با همراهی و اعتماد به دولت و مسئولان،‌ آن‌ها را در امر خدمت‌رسانی یاری کنند و این دو نیازمند همدلی و همزبانی دولت و ملت است.

همکاری بسیج و پلیس افتخاری با پلیس در طرح نوروزی

وی در تشریح اقدامات پلیس در قرارگاه نوروزی امام علی (ع) گفت:‌ از بیست و هشتم اسفندماه سال ۹۳، قرارگاه نوروزی امام علی (ع) فعالیت خود را آغاز کرد که این قرارگاه شامل ۷ قرارگاه فرعی، ۳۱ قرارگاه استانی و ۱۶ قرارگاه مرزبانی بود که با هدف تامین امنیت حداکثری در نوروز، اقدامات خود را انجام دادند.

منتظرالمهدی ادامه داد: در این طرح، نیروهای پلیس با حداکثر ظرفیت خود به کار گرفته شدند و پلیس سعی کرد تا در اجرای طرح نوروزی، از نیروهای برون سازمانی همچون نیروهای بسیج و پلیس افتخاری نیز استفاده کند.

گشت‌زنی بیش از ۲۰۰ هزار گشت پلیس در نوروز/ دستگیری ۱۱۴۹ متردد غیرمجاز مرزی

معاون اجتماعی ناجا افزود: در طول این مدت بیش از ۲۰۰ هزار گشت هدفمند در سراسر کشور فعال بود و در این زمان، ۱۸۷۷ چادر و کانکس در کشور استقرار یافت که به عنوان مثال این تعداد، در تهران و خوزستان به ترتیب ۲۵۰ و ۱۸۰ چادر و کانکس بود.

وی همچنین از رفع نواقص فنی دوربین‌های کنترلی در راه‌های کشور و تسهیل در صدور گذرنامه و مرزهای زمینی، دریایی و هوایی نیز در طول مدت طرح نوروزی خبر داد و گفت:‌ در طول طرح نوروزی، ۱۱۴۹ متردد غیرمجاز در مرزها نیز دستگیر شدند.

افزایش ۳ درصدی سرعت مسافران نوروزی در جاده‌های کشور

منتظرالمهدی در ادامه این نشست به اقدامات انجام شده در حوزه راهنمایی و رانندگی در طرح نوروزی نیز اشاره کرد و افزود: در طرح نوروزی امسال علی رغم افزایش ۳ درصدی سفر در کشور، ۱۲ درصد از میزان تصادفات نسبت به مدت مشابه سال گذشته و همچنین ۱۱ درصد از تلفات رانندگی کاسته شد.

معاون اجتماعی ناجا گفت:‌ بررسی‌های ما در طول این مدت نشان داد که میانگین سرعت تردد خودروها، در سفرهای نوروزی امسال ۸۳ کیلومتر بر ساعت بود که این میزان نسبت به سال گذشته، با افزایش ۳ درصدی سرعت تردد همراه بوده است.

کاهش ۹ درصدی وقوع سرقت در نوروز ۹۴

وی همچنین در خصوص سرقت‌های رخ داده در تعطیلات نوروزی نیز خاطرنشان کرد: در مدت زمان اجرای طرح نوروزی، شاهد کاهش ۹ درصدی وقوع سرقت در کشور بودیم و این در حالی است که در آمار کشفیات نسبت به وقوع سرقت نیز با کاهش ۷ درصدی نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل روبرو بودیم.

کشته شدن ۱۶ مامور پلیس در ۱۸ روز نخست امسال/تشکیل تیم ویژه برای بررسی حادثه سیستان

منتظرالمهدی در ادامه این نشست با اشاره به حادثه شب گذشته در مرزهای شرقی کشور و کشته شدن ۸ مامور مرزبانی گفت: متاسفانه شب گذشته ۸ تن از پرسنل نیروی انتظامی در منطقه «نگور» واقع در صفر مرزی به دنبال درگیری با اشرار به درجه رفیع شهادت نائل آمدند که پس از این درگیری، بلافاصله نیروهای کمکی به محل درگیری اعزام شدند ولی اشرار متجاوز، از منطقه گریخته و به آنسوی مرزهای پاکستان متواری شده بودند که در حال حاضر این موضوع با تشکیل تیمی تخصصی و ویژه در حال بررسی است و اطلاعات تکمیلی این درگیری متعاقباً‌ اعلام خواهد شد.

معاون اجتماعی ناجا افزود: علاوه بر این درگیری، در مدت انجام طرح نوروزی نیز، دو درگیری در منطقه سومار کرمانشاه و حمیدیه خوزستان رخ داد که در این دو درگیری، به ترتیب ۵ تن و ۳ تن از پرسنل نیروی انتظامی به شهادت رسیدند.

وی در خصوص اخبار منتشره درباره دستگیری افراد حمله‌کننده به چادر نیروهای پلیس در منطقه حمیدیه نیز گفت: در این حادثه سرنخ‌هایی نیز به دست آمده است و مظنونینی دستگیر شده‌اند.

نظر پلیس در مورد ورود بانوان به استادیوم‌های ورزشی

منتظرالمهدی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره موضع پلیس در خصوص ورود بانوان به استادیوم‌ها خاطرنشان کرد: جواب این سوال را به طور کلی عرض می‌کنم و آن این است که حضور خانواده‌ها در ورزشگاه‌ها تابع یکسری شرایطی است که آن را قانون تصویب می‌کند و ما نیز تابع مصوبات قانون هستیم و آن را اجرا می‌کنیم.

وی تاکید کرد: حضور بانوان در استادیوم‌ها به ویژه استادیوم‌های فوتبال به صلاح نیست اما اگر قانون به نتیجه برسد، ما آن را اجرا خواهیم کرد.

منتظرالمهدی با بیان اینکه ما در این خصوص نظر خود را داریم و نظرمان تاثیرگذار است، خاطرنشان کرد: اما آنچه که قانون تصویب و ابلاغ کند را اجرا خواهیم کرد.

معاون اجتماعی ناجا در مورد سریال «فوق سری» که در ایام عید در ۱۴ قسمت پخش شد و انتقاد فخیم زاده در مورد سانسور بیش از حد این سریال تا جایی که دیگر نمی‌توان آن را اثر وی نامید، نیز گفت: من از آقای فخیم زاده برای همت و تلاششان به منظور ساخت این سریال، کمال تشکر را دارم ولی این اثر، اثر خود آقای فخیم زاده است که تنها ۳.۵ تا ۴ دقیقه اصلاحات در آن انجام شده که این میزان اصلاحات، نه تنها جزو حقوق ما، بلکه جزو خطوط قرمز پخش نیز بوده است.

منبع:تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 3 =