اصولگرایان به وحدت کلی رسیده‌اند/ لیست انتخابات خبرگان بسته‌ شد

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه اصولگرایان به وحدت کلی رسیده اند، خبر از بسته شدن لیست اصولگرایان برای انتخابات خبرگان رهبری داد.

حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی سه‌شنبه شب در نشست خبری با خبرنگاران در بیرجند ضمن تسلیت شهادت امام جعفر صادق (ع) اظهار کرد: تفکر و اندیشه امام صادق (ع) تبدیل به یک مذهب درخشان و ارزنده شده و معروف به مدرسه اهل‌بیت (ع) است.

وی عنوان کرد: در این مدرسه و دانشگاه چهار هزار دانشجو تحصیل کردند و رحلت این امام مصیبتی است که همه پیروان اهل‌بیت و مسلمانان از آن متاثرهستند.

وی اشاره به اینکه در انتخابات مجلس و خبرگان کاندیدا نیست، گفت: سفرم به استان خراسان جنوبی سیاسی نیست.

اصولگرایان به وحدت کلی رسیده‌اند

وی بابیان اینکه در راستای همگرایی اصولگرایان مدت یک سال است که جلسات متعددی در تهران و استان‌ها برای برگزار می‌شود، عنوان کرد: همه جریانات اصولگرا یک هدف، یک مسیر، یک‌کلام و یک تصمیم را دنبال می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون اصولگرایان به وحدت کلی رسیده‌اند، گفت: همگرایی مبحثی است که تنها برای انتخابات به وجود نیامده است؛ بلکه به توصیه مقام معظم رهبری که فرمودند «نیروهای دلسوز و انقلابی پراکنده و سرخورده نشوند و احساس یاس نکنند» تلاش کردیم تا نیروهای دلسوز انقلاب را به هم مرتبط کنیم و این نشست‌ها آن‌ها را به آینده امیدوار می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مسئله انتخابات در جای دیگر و با سازوکار دیگر و برنامه‌ریزی مرتبط به خودش ساماندهی می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر در رابطه با انتخابات خبرگان رهبری ساماندهی لازم صورت گرفته است.

لیست خبرگان رهبری بسته شده است

وی بیان داشت: برای انتخابات خبرگان رهبری لیست‌ها بسته‌شده و در استان‌ها هم کاندیداها تا حدودی مشخص‌شده‌اند.

وی بابیان اینکه برای انتخابات مجلس در حال تمهید و سازوکارهای لازم ساماندهی هستیم، ادامه داد: به این منظور افرادی از جریانات مختلف اصولگرا حضور پیدا می‌کنند تا بتوانیم سازوکاری که پاسخگو باشد را بر اساس ملاک‌ها و معیارها تعیین کنیم و مصادیق آن در آینده مشخص می شود.

وی با اشاره به سفر رئیس شورای مرکزی همگرایی به ۲۹ استان کشور گفت: در استان‌ها استقبال خوبی از ایشان شده و همه جریانات اصولگرایی حضورداشته‌اند و این بیانگر این است که اصولگرایان بنا را بر وحدت و انسجام و یکپارچگی گذاشته‌اند.

وی عنوان کرد: در تهران وحدت و انسجام اصولگرایان محقق شده و جریان‌های اصولگرا در جلسات متعددی که سران گروه‌ها حضور پیداکرده‌اند توافق کامل برای همگرایی دارند.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: به‌تبع در استان‌ها هم بر اساس تصمیماتی که در مرکز گرفته می‌شود تابع تصمیمات خواهند بود.

وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد بین سه جریان «ایثارگران و رهپویان»، «پایداری» و «موتلفه» گفت: این‌ها مدت‌هاست که جلسه برگزار می‌کنند و گزارش این جلسات را به شورای همگرایی داده‌اند که نتایج امیدوارکننده است و هر سه جریان اعلام کرده‌اند در اصل همگرایی مشکلی دارند.

ابراهیمی عنوان کرد: البته اصولگرایی منحصر به سه جریان نیست اما اصل همگرایی بین این سه جریان فعلاً تحقق پیداکرده است.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه هیچ دغدغه ای در همگرایی بین اصولگرایان وجود ندارد، گفت: در سازوکار انتخابات باید بینیم که این‌ها چقدر باهم خواهند بود و اگر حرف‌وحدیثی باشد در تعیین مصداق خواهد بود.

منتظر اعلام موضع احمدی‌نژاد هستیم

حجت الاسلام ابراهیمی در ادامه در خصوص فعالیت محمود احمدی‌نژاد برای انتخابات پیش رو بیان داشت: احمدی‌نژاد با اصولگرایان ظاهراً همراهی ندارند.

وی با بیان اینکه احمدی نژاد جلساتی جدا از اصولگرایان دارد، تصریح کرد: افرادی هستند که هم در جلسات احمدی‌نژاد شرکت می‌کنند و هم در جلسات همگرایی؛ اما احمدی نژاد فعلاً کارش را مستقل دنبال می‌کند.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز افزود: باید دید که احمدی‌نژاد درنهایت می‌خواهد چه کند و منتظر اعلام موضع وی هستیم.

حجت الاسلام رئیسی کاندیدای جامعه روحانیت از خراسان جنوبی است

وی در خصوص رأی جامعه روحانیت برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان خراسان جنوبی گفت: در خراسان جنوبی تاکنون تصمیم جامعه روحانیت اتفاق‌نظر برای آقای رئیسی است و از طرف جامعه روحانیت برای انتخابات خبرگان کسی دیگر معرفی نخواهد شد.

عضو جامعه روحانیت مبارز بیان داشت: برای انتخابات مجلس هنوز هیچ تصمیم و اتفاق‌نظری برای فردی خاص در استان‌ها گرفته نشده است.

مواضع اخیر هاشمی رفسنجانی با سوابق انقلابی وی هماهنگی ندارد

وی در ادامه در واکنش به اظهارنظر هاشمی رفسنجانی در خصوص اهالی روستا اظهار کرد: آقای هاشمی در چند سال اخیر فرمایشاتی داشتند که شاید نیاز نبود این صحبت‌ها مطرح شود و ضمن احترام به نظر ایشان باید توجه داشت که شرایط کشور را رئیس‌جمهور خود بهتر درک می‌کند تا اینکه آقای هاشمی بخواهند اظهارنظر کنند.

وی بابیان اینکه شرایط کشور شرایط ویژه‌ای است، عنوان کرد: اقتدار و استقلال جمهوری اسلامی ایران موجب شده که شش قدرت بزرگ جهان یک‌طرف میز و ایران به‌تنهایی طرف دیگر میز قرار گیرد که این نشان از عظمت و شکوه کشور است.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز موفقیت‌های کشور در مذاکرات هسته‌ای را برخاسته از سه عامل مقاومت ملت، هدایت حکیمانه رهبری و پیشرفت‌هایی دفاعی دانست و افزود: این عوامل موجب شده قوی‌ترین دشمنان کشور پای میز مذاکره بیایند.

وی گفت: در دولت اصلاحات تنها نماینده اروپا وارد مذاکره با ایران شد اما امروز متواضعانه شش قدرت جهان پای میز مذاکره آمده‌اند و معتقدم کسانی که این مراحل را می‌بینند بهتر می‌توانند از مسائل کشور تحلیل لازم را داشته باشند.

ابراهیمی تاکید کرد: مواضع اخیر آقای هاشمی رفسنجانی با سوابق انقلابی‌شان هماهنگی ندارد.

قوه قضائیه در برخورد با مفسدین قاطع عمل کرد

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز ضمن تقدیر از برخورد قاطع قوه قضائیه در برخورد با مفسدین اظهار کرد: برخوردهای قاطع و با شجاعتی انجام‌شده است.

ابراهیمی به برخورد قاطع قوه قضائیه در پرونده مهدی هاشمی اشاره کرد و گفت: قوه قضائیه تحت تأثیر هیچ فشاری نرفت و به‌درستی عمل کرد.

وی حکم مهدی هاشمی را برابر با واقعیت دانست و عنوان کرد: علی‌رغم فضای سنگینی که بود و حتی در رسانه‌ها علیه قوه قضاییه کار شد اما این قوه قوی عمل کرد.

وی ادامه داد: در حوزه عملکردی این قوه در حوزه اجراییات احکام تأخیر وجود دارد که باید موردتوجه قرار گیرد.

رقابت‌های مخرب در داخل استان مانع پیشرفت نیروهای بومی است

ابراهیمی در ادامه در خصوص استفاده از ظرفیت‌های بومی برای مناصب مدیریتی خراسان جنوبی گفت: در استان شخصیت‌های علمی و فرهنگی و فرهیخته و نخبه زیادی وجود دارد که در نظرسنجی‌های صورت گرفته در کشور بیرجند عالی‌ترین سطح را ازنظر علمی و فرهنگی و امنیتی و سازگاری با نظام کسب کرده است.

وی بابیان اینکه اشکال در استان این است که نوع رقابت‌های مخرب در داخل استان وجود دارد، گفت: در این استان افرادی هستند که مانع از رشد بومی‌ها هستند گرچه ممکن است در ظاهر این‌طور نشان ندهند.

نماینده سابق مردم بیرجند در مجلس شورای اسلامی افزود: این افراد چون خودشان از دانش لازم برخوردار نیستند و سطح فکری بالایی ندارند همواره ترجیح می‌دهند افرادی در استان حاکمیت داشته باشند که حرف آن‌ها را گوش بدهند.

وی تأکید کرد: اگر در داخل وحدت حرکت باشد معتقدم که برای اداره استان که هیچ برای سایر نقاط کشور نیرو داریم همچنان که شاهدیم اکنون در رده‌های مدیریتی کلان کشور از استان هستند اما در رده استان انگار قحط‌الرجال است.

ابراهیمی عنوان کرد: برای انتصاب مدیران بومی از بیرون به ما تحمیل نمی‌شود باید داخل استان را درست کنیم.

وی ادامه داد: با وسعت نظر و سعه‌صدر باید از مسئولیت نیروهای شایسته بهره‌مند شد.

حزب موتلفه پویا تر عمل کند

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز عنوان کرد: حزب موتلفه بهترین حزب و فراگیرترین حزب است و مواضعش از اول تا امروز هیچ تغییری نداشته است.

وی بابیان اینکه باید شیوه‌ها و روش برخورد این حزب تغییر کند، گفت: حزب موتلفه جذابیت آن‌چنانی در جذب افراد نداشته است.

وی بیان داشت: در استان خراسان جنوبی نیز جایگاه حزب می‌توانست بهتر از این باشد و افراد بیشتری جذب کند.

ابراهیمی افزود: این حزب می‌توانست با پویایی طوری عمل کند که انتخابات بدون تصمیم این حزب به نتیجه نرسد.

منبع: خبرگزاری مهر

0 دیدگاه دربارهٔ «اصولگرایان به وحدت کلی رسیده‌اند/ لیست انتخابات خبرگان بسته‌ شد;

  1. احسنت به قوه قضائیه
    فقط بگید پس چرا با بقطه مفسدین پولی برخورد نمیشه؟
    این همههههه اختلاس میلیاردی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + 10 =