کارکنان سفارت انگلیس مستقیماً در فتنه ۸۸ حضور داشتند/ دولت برای افزایش سطح روابط با انگلیس باید به مجلس لایحه بدهد

یک نماینده دوره هشتم مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما به انگلیس خیر مقدم نمی‌گوییم گفت: تصویب کاهش قانون روابط با انگلیس از افتخارات مجلس هشتم بود و افزایش سطح روابط با این کشور نیازمند ارائه لایحه از سوی دولت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس به نقل از فارس،محمد کریم عابدی نماینده دوره هشتم مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفارت انگلیس در تهران گفت: ما به انگلیسی‌ها خیرمقدم نمی‌گوییم و آنها باید از ملت ایران عذرخواهی کنند.

وی افزود: ما خدا را شکر می‌کنیم که به ما این توفیق را داد که در مجلس هشتم قانون کاهش روابط ایران با انگلیس از سطح سفیر به کاردار را به تصویب برسانیم و این از افتخارات مجلس هشتم به شمار می‌رود.

نماینده سابق مردم طبس در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سفیر وقت انگلیس در سال ۸۸ در تهران علاوه بر مشکلاتی که این کشور در طول تاریخ برای ما ایجاد کرده در فتنه ۸۸ مستقیم فتنه‌انگیزی می‌کرد و با سفرای هم محور با خود، سفرای سایر کشورها را تحریک می‌کرد و طبق گزارشات واصله کارکنان سفارت انگلیس مستقیماً در فتنه حضور داشتند.

عابدی خاطر نشان کرد: اگر بنا باشد که بازگشایی سفارت انگلیس و برقراری روابط در سطح سفیر باشد قطعا دولت باید در این مورد افزایش سطح روابط لایحه‌ای را به مجلس بدهد و برقراری روابط در سطح سفیر مصوبه مجلس را می‌خواهد و از مجلس نهم نیز می‌خواهم تا در صورت ارائه چنین لایحه‌ای از سوی دولت موضوع را با دقت مورد بررسی قرار دهد.

وی افزود: تاریخ نشان داده که انگلیس یکی از نژادپرست‌ترین و خودبرتربین‌ترین در این کشورها بوده و صدمات زیادی را در طول تاریخ در کشور ما وارد کرده است و وزیر خارجه انگلیس در سفر به ایران حتما، باید از مردم ما عذرخواهی کند. و اگر انگلیس بخواهد به رویه سابق خود در ایران ادامه دهد با مشکل مواجه خواهد شد.

این نماینده دوره هشتم مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: انتخابات سال ۹۲ انتخاباتی بود که بدور از تنش برگزار شد و از علل مهم آن فعال نبودن شبکه بی‌بی‌سی و بسته بودن سفارت انگلیس در ایران بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − شش =