مجلس با افزایش نرخ انشعاب برق مخالفت کرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با هرگونه افزایش نرخ انشعاب برق مخالفت کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس به نقل از ایرنا،نمایندگان در جلسه علنی روز دوشنبه مجلس شورای به بررسی مواد ارجاعی طرح حمایت از صنعت برق به کمیسیون انرژی پرداختند.
نمایندگان مجلس در راستای اجرای ماده ۲۹ قانون سیاست های کلی اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی به دولت اجازه دادند تا ۷۰ درصد منابع حاصل از واگذاری های مرتبط با صنعت برق را در بودجه سنواتی پیش بینی و برای تکمیل طرح های نیمه تمام صنعت برق (موضوع بند ۶ ماده مذکور) به شرکت توانیر اختصاص دهد.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین در ماده ۴ این طرح ارجاعی از کمیسیون انرژی با هرگونه افزایش نرخ انشعاب برق مخالفت کردند و این ماده را حذف کردند.
در این ماده آمده بود وزارت نیرو موظف است جدول هزینه برقراری انشعاب برق را به تفکیک مناطق مختلف کشور و در کلان شهرها به تفکیک مناطق شهرداری به گونه ای تعیین و ابلاغ کند که میانگین آن از هزینه تمام شده بیشتر نشود.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین مواد ۶ و ۹ طرح حمایت از صنعت برق را باردیگر برای بررسی بیشتر به کمیسیون انرژی ارجاع دادند.
در ماده ۶ دولت مکلف شده است که به منظور تامین برق مطمئن و پایدار جهت توسعه و بهینه سازی شبکه های انتقال و فوق توزیع برق که در مالکیت دولت هستند، همه ساله منابع مالی مورد نیاز را از کل بودجه عمومی دولت در بودجه سنواتی پیش بینی و اختصاص دهد.
در ماده ۹ نیز آمده است: در چارچوب اجرای ماده ۵۹ قانون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و به منظور تنظیم تعرفه ها و روابط بین فعالان صنعت برق با مشترکان و متقاضیان، شورای رقابت مکلف است با هماهنگی وزارت نیرو ظرف مدت ۶ ماه پس از ابلاغ این قانون پیشنهاد تشکیل نهاد یا کمیسیون تنظیم مقررات برق کشور را به هیات وزیران ارایه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + 14 =