تکذیب خبر قطع رابطه سیاسی یمن با ایران

رسانه های یمن در حالی از قطع رابطه سیاسی این کشور با ایران خبر می دهند که سخنگوی دولت در بیانیه ای رسمی این خبر را تکذیب کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس به نقل از مهر،سخنگوی دولت یمن در بیانیه ای رسمی خبرهای منتشر شده مربوط به قطع رابطه این کشور با جمهوری اسلامی ایران را کذب خواند و گفت کابینه دولت یمن هنوز برای آینده سیاسی خود با ایران تصمیمی نگرفته است.

سخنگوی دولت یمن خبر در حالی قطع رابطه سیاسی با ایران را تکذیب کرده است که پیش از این تلویزیون دولتی یمن به نقل از یک مقام ارشد در وزارت خارجه یمن این خبر را منتشر کرد. خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز با انتشار خبری مشابه اعلام کرد، دولت یمن به ریاست منصور هادی روابط دیپلماتیک خود با ایران را به خاطر حمایت از گروههای حوثی قطع کرده است.

بر این اساس «راجح بادی» سخنگوی دولت یمن در بیانیه ای رسمی این خبرها را تکذیب کرد و گفت مقامی غیر از خودش نمی تواند درباره آینده سیاسی یمن با کشورهای همسایه خبری را منتشر کنند.

سخنگوی دولت یمن در حالی خبر قطع رابطه با ایران را تکذیب می کند که قبل از او منصور هادی، رئیس جمهوری یمن، ضمن متهم نمودن جمهوری اسلامی به حمایت ازشبه نظامیان شیعه حوثی، از تصمیمی مبنی بر قطع روابط دیپلماتیک یمن با ایران خبر داده بود.

خبر قطع رابطه سیاسی یمن با ایران یک روز پس از فراخوانی سفیر بحرین از ایران توسط منامه، اعلام می شود. بحرین، روز پنج شنبه با احضار سفیر خود از تهران، به کاردار ایران در منامه ٧٢ ساعت مهلت داد تا خاک این کشور را ترک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + پانزده =