پیکر قاریِ ایرانیِ قربانی شده در منا به کشور بازگشت

اسامی ۱۰۴ جان‌باخته حادثه منا که پیکرهای مطهر آنان امروز به کشور انتقال یافت، اعلام شده است و نام محسن حاجی حسنی کارگر، قاری برگزیده ایرانی نیز در بین آنها قرار دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس به نقل از تسنیم،مدتی پیش نتیجه سی‌وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی اعلام شد و نام «محسن حاجی حسنی کارگر از جمهوری اسلامی ایران» به عنوان رتبه اول رشته قرائت اعلام شد و جایزه خود را از پادشاه مالزی دریافت کرد. خبری که پس از ۹ سال بار دیگر تکرار شد و نماینده‌ای از جمهوری اسلامی ایران توانست بر سکوی اول قرائت مسابقات مالزی جای بگیرد. تلاوت زیبای حاجی حسنی کارگر در بین قاریان ۶۸ کشور شرکت کننده، تحسین حاضران و داوران بین المللی را برانگیخت.

حالا مدتی بعد حاجی حسنی کارگر به همراه جمع دیگری از قاریان ممتاز و برگزیده کشور به سفر حج می‌رود و در منا ماجرا به گونه ای دیگر رقم می‌خورد، محسن ۲۶ ساله، زیر دست و پا افتاده و کشته می‌شود. پیکرش را ساعت ها بعد بیرون می‌کشند. چه غریبانه، لبیک آخرش را گفت و چه زیبا رفت.

حالا امروز اولین کاروان پیکرهای کشته‌شدگان ایرانی این واقعه که در آن پیکر ۱۰۴ نفر حضور دارد به ایران بازگشته است. اسم حاجی‌حسنی‌کارگر، قاری برجسته ایرانی نیز در بین افراد درج شده است.

قرار است فردا مراسم تشییع پیکرهای این افراد ساعت ۱۰ صبح در دانشگاه تهران برگزار شود. همچنین دفتر مقام معظم رهبری در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مراسم بزرگداشت و یادبود جان‌باختگان مظلوم فاجعه منا از سوی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) عصر روز یکشنبه ۱۲ مهرماه ۱۳۹۴ از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۷:۳۰ در حسینیه‌ی امام خمینی (رحمه‌الله) تهران برگزار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 4 =