اگرامثال همدانی در سوریه نایستند ناامنی به مرزهای ما کشیده می شود

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: اگر شهدایی مانند همدانی در سوریه مقابل داعش نایستند، ناامنی و بی ثباتی که خواست کشورهای استکباری است به مرزهای ما کشیده خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس به نقل از مهر،علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی عصر جمعه در همایش یادواره شهدای مسجد امام حسین (علیه السلام)، ایثارگران و شهدا را عنصر قدرت ساز و حافظ و پشتیبان امنیت ملی کشور و سنگربانان در برابر نفوذ دشمنان به مرزهای فرهنگی، اعتقادی و اجتماعی دانست.

شمخانی افزود؛ فرهنگ دفاع مقدس قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران و پیشبرنده و انگیزه دهنده به حرکت های جهادی است که الگویی نوین در تحکیم ساخت درونی نظام به شمار می رود و ریشه آن نیز به باورها و اعتقادات برخواسته از حکومت اسلامی بازمی گردد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت؛ خط ایثارگری و فداکاری بدون کوچکترین تنازلی از آرمان های اصیل انقلابی امروزه نیز تداوم دارد و مجاهدت و شهادت سردارانی مانند شهید همدانی در راه دفاع از حرم اهل بیت (علیهم السلام) و محافظت از مرزهای اسلام ناب و محور مقاومت شاهد گویای این مسیر پر افتخار است.

علی شمخانی با ارایه تحلیلی جامع از شرایط سیاسی، اقتصادی و اجتماعی حاکم بر کشورهای خط مقدم مبارزه با تروریسم به مشکلات متعددی که دولت عراق با آن مواجه است اشاره کرد و اظهار داشت: خوشبختانه دولت عراق و در راس آن جناب آقای حیدرالعبادی ضمن مبارزه قاطع با تروریسم تکفیری، اقدامات گسترده و مفیدی را در حوزه مبارزه با فساد اقتصادی نیز آغاز کرده است

وی با تجلیل از نقش تاثیرگذار نخست وزیر عراق در حفظ یکپارچگی، انسجام سیاسی و وحدت ملی در این کشور افزود: تلاش مستمر دشمنان ملت عراق برای ایجاد اختلاف مذهبی و قومی در این کشور با تدبیر مرجعیت و اقدامات شایسته دولت با ناکامی مواجه شده است.

دریابان شمخانی با اشاره به حمایت قاطع جمهوری اسلامی ایران از کشورهای عراق و سوریه که به صورت واقعی با تروریسم مقابله می کنند تاکید کرد: اگر شهدایی مانند همدانی در سوریه مقابل داعش نایستند، ناامنی و بی ثباتی که خواست کشورهای استکباری است به مرزهای ما کشیده خواهد شد.

نماینده مقام معظم رهبری در ادامه گفت: آمریکا و کشورهای همپیمان آن بدون مقابله موثر با داعش صرفا به دنبال مدیریت این جریان تروریستی برای افزایش سلطه خود در منطقه هستند.

عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام یادآور شد، بر اساس تدابیر مقام معظم رهبری مجموعه بخش های کشور در مسیر تقویت روزافزون توان دفاعی سخت و نرم برای مقابله با هر نوع تهدید و نفوذ  گام بر می دارند و در این راه ارتقاء انسجام و وحدت ملی اصل غیر قابل اجتناب است.

وی افزود؛ مطالبه عمومی، تقویت بنیه اقتصادی، مقابله با تحریم های ظالمانه و توسعه عدالت و رفع فساد است و برنامه های گسترده ای نیز برای پاسخ به این خواسته به حق از سوی دولت محترم در دست اجراست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − دو =