توصیه آیت‌الله‌ مکارم به عزاداران‌ حسینی

آیت الله مکارم شیرازی گفت: عزاداری برای امام حسین (ع) سرمایه بزرگی است که آثار و برکات زیادی برای جامعه دارد و بسیاری از مشکلات به وسیله عزاداری برای اباعبدالله (ع) برطرف می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس به نقل از تسنیم، آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار با اعضای کانون مداحان و شاعران قم که در مدرسه امام سجاد (ع) برگزار شد اظهار داشت: عزاداری برای امام حسین (ع) سرمایه بزرگی است که آثار و برکات زیادی برای جامعه دارد و بسیاری از مشکلات به وسیله عزاداری برای اباعبدالله (ع) رفع می‌شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی با تاکید بر لزوم توجه ویژه به برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (ع) بیان کرد: مداحان اهل بیت (ع) و نویسندگان و بانیان، مجلس عزاداری امام حسین (ع) را اداره می‌کنند و اگر این سه گروه رفتار صحیحی داشته باشند عزاداری‌های اباعبدالله (ع) دارای شور و شعف خاصی می‌شود.

وی با بیان اینکه مداحانی که اعمال نادرست دارند و مداحان نسل جوان، باید به وسیله مداحان پیشکسوت تربیت و اصلاح شوند گفت: باید آب زلال را در مراسم عزاداری امام حسین (ع) جاری کنیم.

مرجع تقلید شیعیان بیان کرد: اعضای کانون مداحان و شاعران باید با نوشتن نامه‌ای به مراجع تقلید و علما خواستار رسیدگی به وضعیت مداحان شوند چراکه این موضوع سبب می‌شود تا مداحان برخی نکات و خط قرمزها را رعایت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + چهارده =