آقای ظریف!مراقب باشید برگ های برنده مقاومت در سوریه را نسوزانید

کارشناس مسائل منطقه درباره اظهارات ظریف مبنی بر تعدیل بیانیه نشست وین از سوی ایران گفت: چرا باید در نشستی شرکت کنیم که مجبور به تعدیل مواضع دیگران و خودمان شویم؟زیرا این بدان معناست که ما هم، تن به عدول از بخشی از مواضع داده‌ایم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس به نقل از فارس،یک کارشناس مسائل منطقه با اشاره به اظهارات محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان در پایان نشست وین ۲ درباره سوریه که جمع بندی این نشست را برای خبرنگاران تشریح کرده‌ بود، نکاتی را یادآور شد که از نظر خوانندگان می‌گذرد.

وی با بیان اینکه آقای ظریف گفته‌اند که بیانیه وین درباره سوریه با پافشاری ما «تعدیل» شد، این سوال را مطرح کرد که اصولاً چرا باید در نشستی شرکت کنیم که مجبور به تعدیل مواضع دیگران و خودمان شویم؟ تعدیل بیانیه در عین حال به معنای آن است که ما هم تن به عدول از بخشی از مواضع داده‌ایم. این در حالی است که در سیاست‌های اعلامی نظام، هیچ مجوزی برای معامله درباره سوریه وجود ندارد.

این کارشناس مسائل منطقه با ذکر این نکته که در حالی است که رسانه‌های غربی القا می‌کردند ایران در دفاع از سوریه تنهاست اما با جانفشانی رزمندگان مقاومت، کشورهایی مثل روسیه و چین که دارای حق وتو در سازمان ملل هستند به جبهه ایران پیوستند، یادآور شد: اکنون که با پایمردی ایران، حزب الله، ارتش و نیروهای مردمی سوریه، تروریست‌ها و حامیان آنها زمینگیر شده‌اند، وادادگی و انفعال در عرصه دیپلماتیک موجب خواهد شد تا تمام برگ‌های برنده جبهه مقاومت بسوزد.

وی افزود: موضوع سوریه، بحث هسته‌ای نیست که آقایان بخواهند با عجله و طی ۱۰۰ روز توافقنامه امضا کنند و همه برگ‌های برنده ایران و جبهه مقاومت را بسوزانند. خانواده شهدایی که در سوریه عروج کرده‌اند به دفاع شهیدانشان از حرم افتخار می‌کنند و کسی نباید و نمی‌تواند خون این شهدا را قربانی اهمال و انفعال دیپلماتیک کند.

این کارشناس مسائل دیپلماتیک یادآور شد: در فاجعه منا آقای ظریف و وزارت امور خارجه انفعالی‌ترین مواضع را اتخاذ کردند و اگر نبود مواضع قاطع رهبر انقلاب، روی عربستان بیش از این به ما باز می‌شد.

وی با بیان اینکه نتیجه «بستن با کدخدا» را در فاجعه منا دیدیم و ملاحظه کردیم که آمریکا به جای ایران، کشته شدن حاجیان را به سعودی‌ها تسلیت گفت و حتی حاضر نشد یک تسلیت خشک و خالی به ایران بگوید، گفت: مردم ایران حاضر نیستند در مواجهه با داعش و سایر تروریست‌های وابسته به اسرائیل و آل سعود کوتاه بیایند. هر گونه عدول از مواضع در مسئله سوریه، به منزله در معرض خطر قرار دادن امنیت کشور و ملت ایران است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × پنج =